• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : آيا اين، دليل پيامبري است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 64 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5      >
     
    + عبدالحق 
    با سلام ببخشيد اين لينک بود http://www.ahl-alquran.com/arabic/show_article.php?main_id=1617
    + عبدالحق 
    سلام ولي اقاي فاطمي از لحاظ اسلامي قبول داريد که بودا وزرتشت وکنفسيوس و....ممکن است جزو 124000پيامبر باشند ممکن نيست؟
    پاسخ

    باتوجه به اينکه نام و مشخصات اکثر قريب به اتفاق پيامبران معلوم نيست، پيامبر بودن اينها بعيد نيست مخصوصا زرتشت که دين او رسميت دارد
    + عبدالحق 
    سلام من مدافع اهل القران نيستم ومخالف انها هم نيستم وبي طرفم ولي چون به موضوع ربط داشت ان لينک اين دلايل را اورد عزلة زرادشت واعتكافه
    تذهب الروايات إلى أن زرادشت نشأ محبا للحكمة ولحياة العزلة والاعتكاف. (د. محمد أبو المحاسن عصفور, ص280). ولما بلغ زرادشت العشرين من عمره أحس رغبة شديدة في الوقوف على حقيقة الكون وخالقه ومحتويات الطبيعة وما وراءها ، فآثر العزلة والرياضة الروحية والتأمل العميق في ملكوت السماوات والأرض ، لتصفو روحه، ويوقن بقدرة الإله، وتتطهر نفسه من جميع عقائد الشرك والسحر ونسبة الأفعال للكواكب والمخلوقات، ويتهيأ لتلقي الإشراق والاهتداء إلى معرفة الحق، وأخذ يطوف بمختلف بلاد إيران لتزداد تجاربه وتزداد معرفته بالمجتمعات وشئون حياتها. وقد استغرقت هذه الرحلة عشر سنين، فبلغ في نهايتها الثلاثين من عمره وكان حينئذ قد وصل إلى أرقى درجات الصفاء الروحي. (د. علي عبد الواحد وافي، ص130).
    پاسخ

    اين نوشته به صرف اينکه چون عربيه قابل اعتماد نيست مگر سخن معصوم باشه که چنين نيست
    + عبدالحق 
    سلام اقاي فاطمي من بي طرف هستم واز هيچ گروه ومذهبي دفاع نميکنم ولي در مقاله اي در سايت اهل القران دلايلي درباره پيامبري بودا نويسنده اي اورده وبه حضرت زرتشت هم اشاره کرده است http://www.ahl-alquran.com/arabic/show_article.php?main_id=1420
    + عبدالحق 

    با سلام براي من از اين داستان اين جالب بود که مسلمانان سيستان طبق اين نقل به خاطر زرتشتيان وموبدان زرتشتي در مقابل حکم حاکم سيستان مي ايستند وبه حکومت مرکزي شکايت ميبرند وحکومت مرکزي راي به نفع موبدان وضد حاکم عرب منصوب خود صادر ميکند

    اقاي فاطمي واقعا اين موضوع جالب نيست؟

    + عبدالحق 
    سلام داستان از اين قرار است که
    با سلام اقاي فاطمي به يک داستان جالب برخورد کردم خوشحال ميشوم اگر دقت کنيد جناب جمشيد گرشاسپ چوکسي از محققين زرتشتي داستاني را در کتاب ستيز وسازش زرتشتيان مغلوب ومسلمانان غالب اورده اند در فصل از جدال تا همزيستي ص49 نقل به مضمون اين است که در سال 671ميلادي و51 هجري حاکم سيستان عبدالله بن ابي بکره دستور اعدام يک موبد زرتشتي وموبدان ديگر وخاموش کردن اتشکده ها را داده ومسلمين منطقه سيستان به نزد دستگاه مرکزي شکايت برده اند که :ايا اين کار درست است يانه ؟ ودستگاه مرکزي جواب داده : نبايد که ايشان معاهدند پيغمبر ما صلي الله عليه اگر خواستي زين هيچ نگذاشتي الا همه کفر واديان دون دين اسلام برکندي اما نکرد وبر نکند وبر ايشان به جزيه صلح کرد ادامه دارد
    پاسخ

    آنچه من ميدونم اينه که زرتشتي ها اهل کتاب هستن و اگر شرايط حکومت اسلامي رو بپذيرن نبايد مزاحمشون شد
    + عبدالحق 
    سلام اقاي فاطمي عزيز ودانشمند لطفا نظر خود را درباره حادثه اي که در سال 51هجري در زمان حکومت معاويه در سيستان رخ داد يعني همان که حاکم ميخواست موبدان را اعدام کند ولي نکرد بگوييد برداشت شما چيست؟
    پاسخ

    فرصت مطالعه پيدا نکردم
    سلام ...مطالب شمارو خوندم

    ممنونا ز اطلاعات شما
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي عبدالحق
    يکم: نشاني رايانامه من:
    mehran_gheibi@yahoo.com
    دوم:
    متن نامه ها بلند است. در اين جا جا نميشوند.
    بهتر است کتاب تاريخ زرتشتيان پس از اسلام نوشته خان کتايون نميرانيان- استاد زبان اوستايي در دانشگاه شيراز را بخوانيد. اين کتاب پايان نامه دکتري ايشان در دانشگاه تهران است.
    جناب آريايي
    من هيچ گاه نبوت زرتشت را انکار نکردم
    بحث من در منابعي است که بدون هيچ چايه ي عقلاني
    بلکه با چند هزار فاصله زماني بدون هيچ دليلي به زرتشت و ... نسبت داده مي شود .
    + اريايي 
    جناب امير شاهي عزيز! بنده ابتدا از جناب عبدالحق بخاطر نقل قول جالبشان از جناب محقق دادماد تشکر ميکنم و خدمت شما عرض ميکنم اگر به مسايلي که ايشان نقل کرده اند توجه کنيد ميبينيد که بيان مطالبي مثل ضرورت حفظ محيط زيست که (اهميت ان تازه در دو سده اخير براي بشر اشکار شده و امروزه از مشکلات اصلي بشريتست) انهم در هزاران سال قبل بدون اتصال به منبع وحي وعلم الهي ممکن نيست وهمانطور که قبلا هم گفتم اگربتوانيد ثابت کنيد اشوزرتشت پيامبر نبوده و خودش اين مطالب را گفته بزرگترين تجليل را از وي ابراز کرده ايد
    + عبدالحق 

    سلام حالا نتايجي که از حالت دوم ميگيريم:

    1: هنوز در سيستان زرتشتيان در اکثريت بودند واينگونه نبوده که مسلمانان شمشير درگردن زرتشتيان گذاشته باشند وبه زور انها را مسلمان کرده باشند

    2: حاکم سيستان با سياست تصميم گرفت که با زرتشتيان تعامل کند به جاي اينکه از دولت مرکزي تقاضاي نيروي پشتيباني کند

    3: تا سال 51هجري تعرض به موبدان وخاموش کردن اتشکده حتي براي يک حاکم عرب در منطقه اي مثل سيستان مقدور نبوده

    + عبدالحق 

    سلام منظور من از اوردن واقع در سيستان درسال51هجري اين بود که

    2حالت وجود دارد يا واقعا طبق نقل تاريخ سيستان دستگاه مرکزي حکم اعدام زرتشتيان را لغو کرده ويا طبق حدس اقاي جمشيد گرشاسپ چوکسي خود حاکم از اين اقدام پشيمان شده است وما نتايج هرکدام از اين 2حالت را به اذن الله بيان ميکنيم

    نتايج حالت اول

    1: مسلمانان سيستان موافق کشته شدن موبدان نبودند وبه همين خاطر به دستگاه مرکزي اعتراض کردند

    2: دستگاه مرکزي راي حاکم منصوب خود را رد کرده است وبه نفع زرتشتيان راي داده است

    3: خاموش کردن اتشکده وکشتن موبدان وتعرض به روحانيون دين زرتشتي حرکتي مقبول از طرف حکومت مرکزي نبوده است

    + عبدالحق 
    با سلام خود ايشان بعدا در ص 189 پاورقي ص185 اشاره کردند که از تاريخ سيستان صفحات 93و94 نقل قول کردند وخود ايشان در ص222کتابش اوردند که تاريخ سيستاني که استفاده کرده اند تاريخ سيستان تصحيح محمد تقي بهار خاور 1314 شمسي است البته ايشان جناب چوکسي احتمال داده اند که خود حاکم از ترس شورش زرتشتي ها که در سيستان در اکثريت بودند از تصميم خود منصرف شده باشد
    + عبدالحق 
    با سلام اقاي فاطمي به يک داستان جالب برخورد کردم خوشحال ميشوم اگر دقت کنيد جناب جمشيد گرشاسپ چوکسي از محققين زرتشتي داستاني را در کتاب ستيز وسازش زرتشتيان مغلوب ومسلمانان غالب اورده اند در فصل از جدال تا همزيستي ص49 نقل به مضمون اين است که در سال 671ميلادي و51 هجري حاکم سيستان عبدالله بن ابي بکره دستور اعدام يک موبد زرتشتي وموبدان ديگر وخاموش کردن اتشکده ها را داده ومسلمين منطقه سيستان به نزد دستگاه مرکزي شکايت برده اند که :ايا اين کار درست است يانه ؟ ودستگاه مرکزي جواب داده : نبايد که ايشان معاهدند پيغمبر ما صلي الله عليه اگر خواستي زين هيچ نگذاشتي الا همه کفر واديان دون دين اسلام برکندي اما نکرد وبر نکند وبر ايشان به جزيه صلح کرد ادامه دارد
       1   2   3   4   5      >