• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : توسل به معصومان(ع) و فايده ي آن
  • نظرات : 2 خصوصي ، 82 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    بسم الله الرحمن الرحيم
    جواب ايشون:

    ميگه چون شهيد مطهري در کتابش از توسل حرفي نزده پس مخالفه توسله؟قسم ميخورم تا الان استدلال اين جوري نديدم

    ميگه آقاي قرائتي و محمد تقي جعفري چون تو کتابها و سخنانشون از توسل چيزي نگفتن پس مخالفن؟

    استاد ارجمند

    آخه اين سنده ؟ آخه اين استدلاله

    من فقط برا نمونه از تفسير آقاي قرائتي دو سه نمونه ميارم
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي فاطمي من و آقاي غيبي در پستي ذيگه داريم درباره توسل صحبت مي کنيم واسه همين مطلب رو ميارم اينجا
    بحث من و آقاي غيبي اينه که ايشون ميگه عارفهاي خودتون مخالف توسل هستند و من گفتم کدام عارف، کدام کتاب
    جواب ايشون
    آيا نوشتار توحيد و شرک پنهان از شهيد مطهري را خوانده ايد. يادم نمي آيد در کدام کتاب ايشان بود شايد کتاب توحيد ايشان بود. ولي بي هيچ شکي در کتاب بينش ديني دوره دبيرستان هست.
    آيا کتاب انسان کامل شهيد مطهري را خوانده اي؟ در هيچ جايش از توسل ياد کرده؟

    بحث تفسير قرآن آقاي قرائتي و سخنراني هاي آقاي محمدتقي جعفري را چگونه ميتوانم سند بدهم؟ شما اگر سندي براي توسل از ايشان داريد بفرماييد.
    تا آنجا که ميدانم آقاي جعفري براي عمل قلبشان رفتند به اروپا، نرفتند به حرم امام رضا(ع) توسل کنند که خوب شوند.


    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي اميرشاهي نوشته ايد:"
    هرچه قرآن ميگويد درست است .
    و هرچه که در قرآن نيامده لزوماً نادرست نيست .
    شما ميگوييد فلان چيز در قرآن نيست پس نادرست است ...
    در حاليکه چنين نيست"
    پاسخ
    آقاي اميرشاهي نميدانم که از روي اشتباه غير عمد يا از روي ناديده گرفتن عمدي است که سخنان مرا وارونه جلوه ميدهيد و آنچه که من گفته ام دگرگونه ميکنيد.
    آقاي گرامي
    هنگامي که ميگوييد که در اين جاي بخصوص ملايک رفت و آمد دارند يا ميگوييد که فلان کس برگزيده خداوند است، اين بدان معناست که يا شما خود توانسته ايد ملايک را ببينيد و ارتباط آن کس با خدا را ببينيد، يا جبرييل آمده و گفته است. که هردو محال است. از اين روي تنها و تنها قرآن است که اگر چيزي را به خداوند يا ملايک نسبت دهد درست است وگرنه هر سخن ديگراز سوي شما يک ادعاي دروغين است.
    هنگامي که ميگوييد که خداوند توسل را خودش گفته، بايد تنها و تنها به قرآن رجوع کنيد چون خداوند تنها و تنها از راه وحي و جبرييل تنها و تنها با محمد (ص) تماس داشته و پس از او ختم نبوت و نزول وجي و تماس جبرييل با مردم اعلام شده است، از اين روي هرگونه ادعايي بيرون از قرآن تحريف و بدعت است.
    پاسخ

    ممکنه امام معصوم بگه فلان جا محل رفت و امد فرشتگانه. چه ايرادي داره؟
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي عبدالحق برادر بزرگوار
    اولا بحث من و شما سر قياس است
    دوما چرا بااين که بحث اين قدر مشخصه الکي چرا بحث رو کش ميدي
    برخي مطالب خو اين قدر واضح است که اصلا قياس(در مذهب) ربطي به اون نداره
    ما تو رياضيات در برخي فرمولها براي حل مسئله ايي در يه مرحله ايي ار قياس استفاده مي کنيم و معروفه به قياس استنتاجي حالا شما ادعا کنيد شيعه مخالف قياسه؟شيعه مخالف رياضيه؟
    بزرگوار
    پدر و پسر چه ربطي به هم دارن ؟ ما شخصت فرد در تاريخ و داستان او در قرآن رو نگاه مي کنيم؟ تو قرآن و تاريخ از پسر نوح به بدي ياد مي کنه و از پسر ابراهيم يعني اسماعيل به نيکي ياد مي کنه (لقب ذبيح الله رو قرآن به او ميدهد و ضمنا ايشون پيامبر نيز هستند)
    شما اين همه از ما درباره توسل سوال پرسيدي ؟ آيا نمي داني که حضرت ابراهيم ار انبيا خداست؟ ايشون کسي هست که تقريبا 70 بار قرآن ازش ياد مي کنه ؟ مقام ايشون از خيلي از پيامبرها بالاتر بوده است؟
    و مسلما شما چون با اصل توسل مشکل داري مسلما با اين مطلبي که من هم گفتم مشکل داري
    پس خواهشا مثل هميشه بحث رو طولاني نکنيد...

    + عبدالحق 

    با سلام جناب قاطمي خيلي جالب است اما بعد اقاي حامد ايکاش به جاي اين همه بحث ميفرموديد که ايا در قران دليل اينکه مقام ابراهيم بايد مورد احترام قرارگيرد امده است ؟ بله اگر ميگفت چون اين جايگاه يک پيامبر است قياس شما صحيح بود(از نظر شيعه) واما وقتي مثلا بگويد چون جايگاه ابراهيم است نميتوانيد نتيجه بگيريد جايگاه حضرت اسماعيل هم بايد مورد تکريم قرار گيرد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    بخشي از مناظره زيبايي امام صادق (ع) با ابوحنيفه درباره قياس
    امام به نظر تو قتل ناحق (كشتن كسي به ناحق) مهمتر است، يا زنا كردن؟
    ابوحنيفه: كشتن كسي بنا حق.
    امام: بنابراين اگر عمل كردن به قياس صحيح باشد، پس چرا براي اثبات قتل، دو شاهد كافي است، ولي براي ثابت نمودن زنا چهار گواه لازم است؟ آيا قانون اسلام با قياس توافق دارد؟!
    امام: بول كثيف تر است يا مني؟
    ابوحنيفه: بول.
    امام: پس چرا خداوند در مورد اوّل، مردم را به وضو امر كرده، ولي درمورد دوّم، دستور داده غسل كنند، آيا اين حكم با قياس توافق دارد؟
    ابوحنيفه: نه.
    امام: نماز مهمتر است يا روزه؟
    ابوحنيفه: نماز.
    امام: پس چرا بر زن حائض، قضاي روزه واجب است ولي قضاي نماز واجب نيست؟ آيا اين حكم با قياس توافق دارد؟
    ابوحنيفه: نه.

    بسم الله الرحمن الرحيم
    در کتاب (امامت و رهبري، شهيد مطهري ص50 و 51 ) چند نکته جالب در اين مورد گفته شده است:خلاصه شده
    بدليل جرياناتي که در زمان خليفه دوم اتفاق افتاد(منع حديث) سبب شد که قسمتي از احاديث پيغمبر از ميان برود
    اهل تسنن برخي احکام که پيش ميامد به سنت که مراجعه مي کردند جوابي پيدا نمي کردند چه کار بايد کرد؟ گفتند: قياس. قياس يعني براساس مشابهت بيان مواردي که درباره آنها حکمي در قرآن و سنت موجود است و مسئله مورد نظر، حکم کردن
    اما برخي از مطالبي که سنيها جوابي براي آن نداشتند توسط امامان شيعه بيان شده بود.

    ادامه دارد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي عبدالحق و تبريک عيد فطر
    بزرگوار نوشتيد:
    با سلام اقاي اميرشاهي شما نيک ميدانيد که قياس در مذهب شيعه باطل است
    دوست من ظاهرا شما منظور از قياس در شيعه را نمي دانيد
    اولا قياس در احکام آن هم برخي از آنها(نه در تاريخ..اجتماع..اخلاق و..)
    دوما قياس مراتب ومعناهاي مختلفي دارد و برخي در فقه شيعه کاملا پذيرفته شده است:قياس مورد قبول شيعه قياس منصوص العله يا قياس منطقى است كه قطع آور است .

    مثلا اگر گفته شد : الخمر حرام لانه مسكر , علت حرمت خمر به دنبال حكم آمده است , به همين جهت آن را منصوص العلة مى گويند . با يك استنتاج منطقى مى توانيم افراد و مصاديقى را كه تحت حكم فوق قرار مى گيرند مشمول حرمت بدانيم . مثلا حكم كلى داريم كه كل مسكر حرام ، مى خواهيم بدانيم آيا نبيذ ( شراب خرما ) هم حرام است يا نه ؟ چون ملاك و علت و فلسفه حرمت اسكار است , با برقرارى و ترتيب يك كبرا و صغراى منطقى به نتيجه مطلوب مى رسيم ,

    سوما قياس مورد نظر اهل سنت معادل تمثيل منطقى است و قطع آور نيست . زيرا تشخيص و استخراج فلسفه حكم در اين مورد توسط بشر صورت مى گيرد . و حکم الهي در آن نيست.
    ادامه دارد
    + عبدالحق 
    با سلام اقاي اميرشاهي شما نيک ميدانيد که قياس در مذهب شيعه باطل است در کجاي قران امده که مقام حضرت ابراهيم بيماري رو شفا ميدهد؟ کجا گفته برويد بگوييد يا مقام ابراهيم به اذن الله مشکل بي پولي ما رو حل کن
    سلام .
    موضوع توسل به پيامبران و اولياء الله حتي پس از مرگ :
    1. اولاً قرآن به مسلمانان دستور ميدهد تا « مقام ابراهيم » در کنار کعبه را گرامي و متبرک بدانند . در حاليکه ابراهيم در جهان مادي نيست . ليکن همچنان مقامش متبرک و گرامي است .قبور انبياء و اولياء الله ، مقام آنان است .
    2. توسل به انبيائ و اولياء الله در سيره صحابه به کرّات وجود دارد . صحابه به زيارت قبر پيامبر رفته و متوسل مي شدند.
    3. قرآن ميگويد : کساني که در راه خدا کشته شدند را مرده نپنداريد بلکه آنان زنده هستند و نزد خداوند روزي دارند.
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي درست است که سخن پيامبر از روي هوا نيست و وحي است. خب همه سخنان ايشان وحي است؟
    يعني سخنان روزمره ايشان همگي وحي بودند؟
    من از خود شما خواستم که عين قول را بدهيد. به شما هم نشان دادم که نقل قول تحت تاثير ضمير ناخودآگاه است. از اين روي از کجا پيداست که نقل کننده نخست سخن پيامبر تحت تاثير ضمير ناخودآگاهش چنين نقل نکرده و ديگران از وي تقليد نکرده باشند.....؟
    چگونه است که نقل قولهاي مورد نظر شما با نقل قولهاي مورد نظر سني ها اين همه تفاوت دارد؟ چگونه است که آنها نقل قول هاي شما را قبول ندارند؟ اگر همگي سخن پيامبر است و همگي از وحي سرچشمه ميگيرد، از سوي ديگر سني ها اين اندازه پايبند سنت پيامبر هستند که خود را سني ميخوانند...
    آقاي فاطمي ميدانم که پيشتر فرموديد، ايشان ناآگاهند. خب آيا اين سخن شما يک ادعا هنگامي که سند نداريد، نيست؟
    پاسخ

    آنچه پيامبر در حوزه ي دين مي گويد، ريشه در وحي دارد. چند بار در مورد ضمير ناخودآگاه در نقل قول جواب شمارو دادم اما باز تکرار ميکنيد. نمي دونم از دست شما چه کنم؟ ناآگاهي سني ها را با سند و مدرک نشان ميديم اما اينجا جاي آن بحثهاي مفصل نيست
    جناب غيبي ،
    هرچه قرآن ميگويد درست است .
    و هرچه که در قرآن نيامده لزوماً نادرست نيست .
    شما ميگوييد فلان چيز در قرآن نيست پس نادرست است ...
    در حاليکه چنين نيست .
    ضمناً قرآن ميگويد حضرت عيسي به بيماران شفا ميداد .
    همچنين قرآن ميگويد پيامبر و اوليائ الله مشکل مادي ديگران را نيز رفع مي کردند. يقنياً ديگران از انها درخواست هم ميکردند وو پيامبر هم مشکل مادي را حل ميکرد . همچنين مشکلات معنوي ...
    پس بنا بر قرآن ، توسل هم در مسائل معنوي وخداشناسي و .... و هم در مسائل مادي ارزشمند و مشروع است .


    + عبدالحق 
    با سلام سوال قبلي فقط سوال بود نه نظر
    + عبدالحق 


    با سلام اقاي فاطمي اتفاقا بحث قراني ها وجريان قران گرايي خيلي مرتبط با اين موضوع که جناب غيبي ميفرمايند بود درباره ايه فوق وما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي

    برخي ميگويند اينجا منظور قران است يعني پيامبر قراني که ميگويد سخن خودش نيست ولي جمهور مفسرين شيعه وسني احاديث را هم ذيل اين ايه دانسته اند اما سوال پيامبر اسلام(ص) در کدام حديث فرموده اند به اما مزاده بزرگوار داوود توسل کنيد مشکلات دنيايي شما حل ميشود؟

    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي نوشته ايد:"
    پنجم: ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي. ما ائمه را واسطه قرار مي دهيم تا از خدا بخواهد پس با اياک نسعين تنافي ندارد"
    پاسخ
    اگر درستي اين جمله را قرآن تاييد ميکند که زبان من بسته. اگر سند قرآني نداريد، پس يا تحريف است يا بدعت.
    پاسخ

    قرآن سخنان پيامبر را تاييد کرده و پيامبر نيز ائمه را مورد تاييد قرار داده است
     <      1   2   3   4   5    >>    >