• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : توسل به معصومان(ع) و فايده ي آن
  • نظرات : 2 خصوصي ، 82 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي حامد اينکه اين آقايان از توسل ننوشته اند و نگفته اند و بر عکس آن گفته اند که خواستن از غير خدا کفر و شرک پنهان و آشکار است و گاهي فاصله ميان کفر و توحيد يا شرک و توحيد به باريکي يک تار موست، ووووو
    نشان از آن دارد که اگر توسل به گونه اي که در فيلمهاي امروزين صدا و سيما و در سخنراني و مداحي ها بيان ميشود، ريشه قرآني ندارد اگر داشت خب مانند همه آن چيزهايي که گفته شده، اين نيز گفته ميشد.
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي غيبي
    لطفا جواب سوال من رو بدهيد؟
    شما گفتيد که چون آقاي قرائتي در تفسيرشون از توسل صحبت نکردند پس مخالفش هستند و من از تفسير ايشون چند نمونه براتون مثال زدم که خلاف حرف شماست؟
    آيا اين به نظر خودتون استدلاله واقعا؟
    + اريايي 
    جناب عبدالحق! عذر خواهي ميکنم در کامنت قبليم منظورم سايت شبکه ولايت بود که اشتباها اهل بيت نوشتم. شبکه ماهواره اي ولايت ازطريق اينرنت هم قابل دريافتست و مسايل و شبهات را از طريق شبکه وهمچنين سايت وليعصر طرح وبا ارايه سند ازکتب شيعه وسني پاسخ ميدهد و براي شما که انسان حق طلبي هستيد خيلي مفيدست.
    + اريايي 
    جناب عبدالحق! اگر کمک خواستن از غير الله شرک باشد تفاوتي بين زنده ومرده بودن طرف نيست. علاوه بر اين توسل بحثيست که عقل هم تضادي با ان ندارد.
    + اريايي 
    جناب فاطمي عزيز! فرموديد
    =اين ادعاي شماست. اما ما که امامان را معصوم ميدانيم و علم آنها را کامل، مي توانيم روي خبر آنها حساب باز کنيم - عرض ميکنم قسمت ابتدايي يک دين پذيرش پيامبري پيامبر ان واعتقاد به الهي بودن کتاب اوست بعد از ان ساير دستورات ان را بر اساس همين اعتقاد پذيرفته ميشود .حرف شما درست است که ما با اعتقاد به امامانمان حرف انها را قبول ميکنيم.خب در مورد زرتشتيان هم همينطورست انها هم اعتقاد دارند گاتها از جانب خداست و با اين اعتقاد به دستورش عمل ميکنند. مرحله اول که پذيرش يک دينست يک امر درونيست و چندان قابل اثبات نيست وهرکس در درون خودش ميپذيرد که به کدام دين بگرود. ونميشود ثابت کرد که انتخابش درست است زيرا هر کسي به برتري دينش ايمان دارد پس ديگر نميتوان به کسي خرده گرفت که از کجا معلوم اين پيامبر وکتابش الهي باشد. خود ما هم اگر کسي اسلام راقبول نداشته باشد نميتوانيم براي درستي فکرمان به قران استناد کنيم.اين را در جواب شما گفتم که به اصالت گاتها ايراد ميگيريد.
    پاسخ

    بحث ما در مورد اعتبار سخن امامان بود که آن جواب را دادم نه در مورد اعتبار گاتها. اگر کسي گاتها رو معتبر بدونه و نزد خدا در قيامت جواب داشته باشه ايرادي نداره.
    + عبدالحق 


    با سلام

    اين ايه 92سوره توبه 9سوره قران پيامبر اسلام زنده هستند وحکومت هم دارند افرادي از ايشان اسب ميخواهند وايشان اسب ندارند بدهند

    ايه 92 سوره توبه 9سوره قران وَلَا عَلَى الَّذِينَ إِذَا مَا أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لَا أَجِدُ مَا أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ تَوَلَّوا وَّأَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلَّا يَجِدُوا مَا يُنفِقُونَ ?92? و نيز بر کساني که چون به نزد تو آمدند که سوار و رهسپارشان کني، گفتي چيزي ندارم که شما را بر آن سوار کنم، برگشتند و چشمانشان سرشار از اشک بود، از اندوه اينکه چرا چيزي ندارند که خرج [راه‌] کنند (92)

    پاسخ

    همانطور که در زمان زنده بودن ممکنه به درخواستي عمل نشه پس از حيات پيامبر نيز ممکنه به خواسته ي کسي جواب داده نشه
    + اريايي 
    جناب عبدالحق عزيز! بحث توسل بسيار مفصلست توصيه ميکنم به سايت وليعصر وابسته به شبکه اهل بيت مراجعه کنيد. اين بحث را به تفصيل و باسند توضيح داده.
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي همه آيه هايي که نوشته ايد، در باره بخشش گناهان است. البته تا آن اندازه که ميدانم گناهاني که حق الناس نباشد.
    ولي آن چيزي که سخنرانان ميگويند، آن چيزي که مداحان ميگويند، آن چيزي که در صدا و سيما گفته ميشود، آن چيزي که مردم ميگويند، آمرزش گناهان نيست.
    درمان بيماري است، حل مشکلات مادي و ازدواج و زندان و چک و بيکاري و کنکور وووو است.
    ضريح يکي از بقعه هاي عراق که از کرمان گذر داده ميشد، سخنران و مداح ميگفت، اين همان ضريح است که در آينده آرزوش رو پيدا ميکني، اين اکنون اينجاست..... بيا حاجت بخواه که آقام بخشنده و سخي است.......
    از اينها که بگذريم، همه اين آيه ها به پيامبران خداوند بر ميگردد، نه به امامان(ع) و امامزادگان (ع) و سيدان و ووووو
    امروزه ميگويند اگر بچه دار نميشي، برو جبهه آنجا هم کربلاي ايران است و خدا حاجت را روا ميکنه وووو
    پاسخ

    ما قائل به همه ي حاجت ها از جمله بخشش گناهان و بهبودي بيماري. بله در مورد حق الناس بايد گفت: کسي که چيزي را دزديده اول بايد آن مال را برگرداند سپس استغفار کند. کسي نبايد از ضريح حاجت بخواهد بلکه بايد از امام خواست. اخبار ما مي گويد که مي توان از روح اولياي خدا کمک خواست
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي در باره رفت و آمد ملايک نوشته ايد:"
    ممکنه امام معصوم بگه فلان جا محل رفت و امد فرشتگانه. چه ايرادي داره؟ "پاسخ
    اشکال اينست که ملايک قابل مشاهده با حواس پنجگانه نيستند. قابل اثبات با ادله منطقي و خردورزانه نيستند. از اين روي بايستي ارتباطي با وحي باشد تا از اين رفت و آمد اطمينان يافت. اين نيز به دليل ختم نبوت و عدم ارتباط جبرييل با مردم، ممکن نيست.
    پاسخ

    اين ادعاي شماست. اما ما که امامان را معصوم ميدانيم و علم آنها را کامل، مي توانيم روي خبر آنها حساب باز کنيم
    + عبدالحق 

    با سلام خب برادران يوسف به حضرت يعقوب دروغ گفتند وزير عهد خودشون زدند وحضرت يعقوب رو از ديدن پسرش محروم کردند ايا نبايد از حضرت يعقوب تقاضاي عفو ميکردند؟
    پاسخ

    شما شخص باهوش و دقيق هستيد. معناي آيه ي «يا ابانا استغفر لنا» اين نيست که اي پدرمان ما را ببخش. آيه يعني براي ما طلب بخشش کن. مگر مي گفتند: «اغفر لنا» لذا يعقوب در جواب آنها در آيه ي بعد گفت: «قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي؛ گفت به زودى براى شما از پروردگارم آمرزش مى‏ طلبم»
    + عبدالحق 


    ايه اي که اورديد لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً. (نساء، آيه 64

    اين ايه درباره منافقين نيست؟ خب منافقين چون برضد فرامين پيامبر اسلام عمل ميکردند درصورتي که او را به حکومت قبول کرده بودند نبايد از ايشان تقاضاي عفو ميکردند؟

    پاسخ

    در باره ي هرکه ميخواد باشه. ميگه اگر چنين درخواستي از پيامبر مي کردند عملي مي شد آيه ي ديگر: قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا. (يوسف، آيه 97)(برادران يوسف) گفتند: پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه.
    + عبدالحق 

    با سلام اقاي فاطمي لطفا شما قضاوت کنيد البته با احترام تمام به اقا حامد ومعذرتخواهي از ايشان ايشان نوشته اند
    -توسل و زيارت اولياى خدا، شرايط انسان را عوض مى‏كند.(بقره..186)

    اين ايه 186 سوره بقره از سايت قران انلاين وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ? أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ? فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ?186? اين هم ترجمه ان چون بندگانم درباره من از تو پرسش کنند [بگو] من نزديکم و چون بخواندم دعاي دعاکننده را اجابت مي‌کنم، پس به فرمان من گردن نهند و به من ايمان آورند، باشد که راه يابند (186

    ايا اين ايه ربطي به توسل داشت؟

    پاسخ

    بحث ايشون يادم نيس. خود ايشان توضيح مي دن
    + عبدالحق 

    با سلام اقا حامد ايه 92 سوره توبه 9سوره قران وَلَا عَلَى الَّذِينَ إِذَا مَا أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لَا أَجِدُ مَا أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ تَوَلَّوا وَّأَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلَّا يَجِدُوا مَا يُنفِقُونَ ?92? و نيز بر کساني که چون به نزد تو آمدند که سوار و رهسپارشان کني، گفتي چيزي ندارم که شما را بر آن سوار کنم، برگشتند و چشمانشان سرشار از اشک بود، از اندوه اينکه چرا چيزي ندارند که خرج [راه‌] کنند (92)

    ترجمه اقاي خرمشاهي ببينيد عزيز من در اين ايه در زماني است که پيامبر اسلام زنده هستند وحاکم هستند واز ايشان فقط چند اسب درخواست ميشود وايشان اسب ندارد به انها بدهد حالا از کجا مطمئن هستيد ايشان ميتواند الان مشکل کار پيداکردن من وشما را حل کنند؟

    پاسخ

    وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً. (نساء، آيه 64)اگر آنها هنگامى که به خويشتن ستم کردند (و مرتکب گناهى شدند) به سراغ تو مى آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش مى کردند و تو نيز براى آنها طلب عفو مى کردى، خدا را توبه پذير و رحيم مى يافتند.
    بسم الله الرحمن الرحيم
    تفسير نور
    1-دعا و شفاعت پيامبر در حق ديگران، مستجاب و مورد قبول است. لذا مردم، به پيامبر توسل مى‏جستند. «فاستغفر لنا»(سوره 48. فتح آيه 11)
    2-زيارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طريق آن عزيزان، مورد تأييد قرآن است. «جاؤك فاستغفروااللّه و استغفر لهم الرسول»(سوره 4. نساء آيه 64 )
    3-توسل و زيارت اولياى خدا، شرايط انسان را عوض مى‏كند.(بقره..186)

    بسم الله الرحمن الرحيم


    آقاي غيبي در شگفتم از شما؟
    دوستان عزيز من ازش پرسدم که اي عارفان که مخالف توسلن رو بگو با سند؟

     <      1   2   3   4   5    >>    >