• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : توسل به معصومان(ع) و فايده ي آن
  • نظرات : 2 خصوصي ، 82 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آن چيزي که خداوند گفته، قرآن است.
    بحز آن هر انتسابي به خداوند دروغ است چون رابطه جبرييل و وحي با زمين با محمد (ص) براي هميشه پايان يافت.
    از اين روي توسل جز آنچه که خداوند در قرآن گفته، درست نيست. آيه هايي که در باره توسل است، معنايش آن است که براي شناخت بهتر خداوند به ابزارهاي درست متوسل شويد.
    پاسخ

    قرآن کريم: وما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي
    + عبدالحق 
    با سلام نظرم را واضح تر ميکنم اقايان مهندس مهدي بازرگان وعبدالعلي بازرگان شيعه هستند ولي توسل به افراد را قبول ندارند
    http://www.bazargan.com/abdolali/main3.htm بخش مقالات قراني مقاله 6و7(کاري به درستي عقايد اينها ندارم کاري هم به مواضع سياسي انها ندارم) وحوزه علميه عرفان اباد اهل سنت توسل به افراد در گذشته را جايز ميداند http://www.erfanabad.org/fa/modules/smartfaq/faq.php?faqid=5393
    من کاري ندارم چي درست ميگه ميخواهم بگم صرف باور به اين موضوع ويا عدم باور دليل شيعه ويا سني بودن نيست
    + عبدالحق 

    با سلام

    مجدد گروه ديگر قران گرا شيعه غير روحاني هستند اينها هم ميگويند ابتدا بايد به قران توجه کرد وسپس سيره وسنت پيامبر واهل بيت را با قران سنجيد از شاخصترين افراد اين گروه مرحوم مهندس بازرگان وپسرش عبدالعلي بازرگان هستند من کاري به عقايد سياسي اينها ندارم به عقايد ديني انها هم همينطور ولي چيزي که مسلم است اين است که اين افراد شيعه هستند چون مرحوم ايت الله خميني اقاي بازرگان را نخست وزير کرد هردو اين افراد مخالف توسل به افراد درگذشته براي رفع حاجات مادي هستند به لينک زير دقت کنيد http://www.bazargan.com/abdolali/main3.html

    + عبدالحق 

    با سلام مجدد جناب استاد فاطمي واستاد حامد واستاد امير شاهي لازم ميدانم اينجا يک موضوع را کاملا روشن کنم درذهن دوستان عزيز وايرانيان اين است که هر مسلماني که توسل به افراد درگذشته را ناجايز داند وهابي است وهر مسلمان که به توسل به افراد درگذشته اعتقاد داشته باشد شيعه است اين قضيه درست نيست الان کاملا توضيح ميدهم
    پاسخ

    مطالبي که در کامنتهاي بعدي گفتيد ربطي به توسل نداره لذا عمومي نشد چون بازديدکنندگان اين پست دنبال اين حرفها نيستند
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي نوشته ايد:"
    يکم: اينکه از پيامبري خواسته شود که براي آنها طلب بخشش کنه، خود نوعي طلب حاجته. اصلا توسل براي افزايش معرفت هم سخن شمارو نقض مي کنه. مگر خدا از رگ گردن نزديکتر نيست، چرا براي افزايش معرفت، به ديگري متوسل شويم؟ سوم: کسي که براي رفع بيماري متوسل ميشه چه ربطي به حق الناس داره؟ چهارم: خيلي وقتها جواب رد دادن رئيس کارخانه بخاطر ناآگاهي يا نقص نيست پنجم: ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي. ما ائمه را واسطه قرار مي دهيم تا از خدا بخواهد پس با اياک نسعين تنافي ندارد" پاسخ
    1-منظورم از حاجت درمان بيماري، پرداخت قرض و ووو است.
    2- آنچه قرآن گفته توسل براي آموختن و نزديک شدن به خداست.
    اگر براي درمان بيماري و پرداخت قرض ووو بود، خب خود قرآن در آيه اي ميگفت. يا در اين آيه شرط خاص نزديک شدن به خدا را نميگذاشت.
    پاسخ

    به سخن من خوب دقت نکرديد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي عبدالحق
    دوست من، من در مورد بحث هاي سياسي يا در مورد زرتشت با شما مشکلي ندارم...شما نظر خود را ميدهيد ما هم نظر خود را
    اما در مورد توسل سوال پرسيديد من هم گفتم حتي اهل سنت برخلاف ظاهر اين مطلب تو منابعشون وجود داره
    سخن آخر بزرگوار
    درباب توسل سخن ما همان است که آقاي فاطمي ميگه وماهم سعي مي کنيم شما رو بي طرف بدانيم
    + موبديار مهران غيبي 
    به ياري هستي بخش دانا
    درود
    آقاي فاطمي در متن نوشتارتون چند نکته هست:
    يکم: آياتي که آورده ايد نشان ميدهد که توسل براي افزايش معرفت و برگشت به سوي خداست، نه براي حاجت خواستن و رفع مشکلات و درمان بيماريها
    دوم: هيچ کجاي اين آيات سندي نيست که نشان بدهد «يا .... به دادم برس» ؛ «يا .... بچه ام رو به تو ميسپارم» ،« يا... بچه دار نميشم کمکم کن» فلاني توي کماست، نجاتش بده....
    سوم: خودتان بارها گفته ايد که خداوند حق الناس را نميبخشد. پس اين برگشت براي توبه، به حق الناس بر نميگردد. اگر برگردد به حق الله بر ميگردد.
    چهارم: نمونه اي که زده ايد براي انسان کاربرد دارد. براي خداوند که از ويروس ايدز تا نهنگ دريا از يک اتم تا کهکشانها آفريده و زير فرمان اويند، خدا را ناسپاسي ميکنيد که از او چون رييس کارخانه ياد ميکنيد. آن رييس کارخانه به دليل ناتواني و نقصهايي که دارد، نياز به واسط دارد. در آيات ياد شده هم انسان به دليل نقصهايي که دارد نياز به آموزگار و ابزار براي رسيدن به شناخت دارد. توسل تنها تا اين اندازه درست است.
    پنجم: آنچه که در باره دليل توسل به امامان (ع) نوشته ايد، يک ادعاست. شما زماني حق داريد اين را به عنوان حقيقت ياد کنيد که يا جبرييل نازل شود و به شما بگويد که محال است يا شما به ديدار حق برويد و بپرسيد که باز هم محال است.
    از اين روي توسل به امامان به عنوان آموزگار يک انتخاب است که هر کس ميتواند با انديشه روشن بررسي و بهترين را برگزيند.
    توسل به امامان براي حاجت خواهي و رفع مشکلات همچنان به استناد اياک نعبد و اياک نستعين کفر وشرک پنهان است.
    پاسخ

    يکم: اينکه از پيامبري خواسته شود که براي آنها طلب بخشش کنه، خود نوعي طلب حاجته. اصلا توسل براي افزايش معرفت هم سخن شمارو نقض مي کنه. مگر خدا از رگ گردن نزديکتر نيست، چرا براي افزايش معرفت، به ديگري متوسل شويم؟ سوم: کسي که براي رفع بيماري متوسل ميشه چه ربطي به حق الناس داره؟ چهارم: خيلي وقتها جواب رد دادن رئيس کارخانه بخاطر ناآگاهي يا نقص نيست پنجم: ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي. ما ائمه را واسطه قرار مي دهيم تا از خدا بخواهد پس با اياک نسعين تنافي ندارد
    + عبدالحق 
    با سلام اقاي فاطمي اين حق الناس من است چون برخي عزيزان در بي طرفي من شک کردند من به عنوان حق دفاع ميگويم بروند ونظري که من در ذيل اين مقاله دادم را بخوانند وهمين طور نظر من را در ذيل اين بيانيه را بخوانند ونظراتي که من به نفع زرتشتيان دادم با سرچ در اين وبلاگ و.......
    + عبدالحق 
    با سلام اقاي فاطمي لطفا اين نظر را پاک نکنيد چون برخي عزيزان در بي طرفي من شک کردند لطفا به اين لينک بروند ونظري که من در ذيل اين مقاله دادم را بخوانند تا متوجه بي طرفي من شوند http://www.islahweb.org/content/2013/2/7866/%D8%AA%D8%B6%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%D8%AD%D9%82-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%8C-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام آقاي فاطمي
    من نظر شخصي خودم رو گفتم
    تجربه اين طور کاري رو دارم...براي همين نظر شخص من اينه براي برخي بحثها دونستن دين و عقيده طرف مقابل شرطه
    + عبدالحق 


    سلام ولي اخر براي بعضي از دوستان مثل اقا حامد وساير عزيزان سو تفاهم پيش امد ومن هم لازم بود بگويم که با تروريسم ودخالت خارجي واستعمار مخالفم لطفا اگر مقدور است برايشان توضيح دهيد تا اين سوتفاهم رفع شود

    + عبدالحق 
    سلام اقاي فاطمي نظرات را پاک کرديد؟
    پاسخ

    امور مربوط به سوريه، ربطي به بحثهاي اين وبلاگ نداره
    + کاوه 
    آقاي عبدالحق
    ميگوييد خدا ارحم الراحمينه؛ پس چه نيازي به توسل وجود داره؟
    من چند سوال ازشما مي‌پرسم:
    1. چرا شما موقع دعا دستتان را به سوي آسمان بلند ‌مي‌کنيد؟ مگر خدا ارحم الراحمين نيست؟ چه نيازي به بلند کردن دست وجود داره؟
    2. چرا شما وقتي مي‌خواهيد دعا کنيد کنار کعبه مي‌رويد؟ مگر خدا ارحم الراحمين نيست؟ چه نيازي به کنار کعبه رفتن وجود داره؟
    3.چرا شما وقتي مي‌خواهيد دعا کنيد با حضور قلب دعا مي‌کنيد؟ مگر خدا ارحم الراحمين نيست؟ چه نيازي به حضور قلب وجود داره؟
    حتما در جواب ميگوييد: درسته که خدا ارحم الرحمينه اما اين به معناي مستجاب شدن همه‌ي دعاهاي ما نيست. خدا براي دعا کردن قيودي را به ما گفته که اگر اون ها رو رعايت کنيم، احتمال استجابت دعا بيشتر ميشه. مثلا براي دعا کنار کعبه مي‌رويم چون با اين کار احتمال استجابت دعا بيشتر ميشه.
    حالا من مي‌گويم واسطه قرار دادن ائمه(ع) (توسل) هم از همين قيوده که باعث ميشه احتمال استجابت دعا بيشتر بشه.
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام
    آقاي عبدالحق درباره توسل ...من شخصا تا ندانم چه ديني داريد جوابتون رو نخواهم داد؟
    آقا من شيعه هستم و افتخار مي کنم...شما به چي اعتقاد داري؟

    پاسخ

    بنظرم در اين بحث لزومي نداره بدونيم ايشون چه ديني داره
    + عبدالحق 
    با سلام استاد فاطمي البته من کاري به مسائل سياسي ندارم اما فرض کنيم که واقعا ايران اشتباه کرد اشتباه بزرگ کرد ودر چندين مقطع پيشنهاد صلح را رد کرد حال ايا مردم ايران بايد مينشتند تا ايران توسط عراق اشغال شود؟ ايا همچين کاري عقلي بود؟ فرض کنيم کسي اصلا مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران بوده در ان زمان وايران را اصلا در جنگ مقصر ميدانسته باز ايا بايد در خانه مينشست تا سربازان عراقي ايران را اشغال کنند؟ وامنيت واسايش وحرمت خودش وحرمت خانواده اش از بين ميرفت ايا اين منطقي است؟
    پاسخ

    در مورد ادامه ي جنگ پس از درخواست صلح عراق، يک مثال مي زنم. در شورشهاي فعلي سوريه، از کشورهاي مختلف و با حمايت برخي حکومتها به آنجا حمله کردند و ظاهرا سوريه پيروز اين نبرد است. حال چه کسي پاسخگوي اين ويراني هاي عظيم در اين کشور است؟ اگر ايران از ادامه ي جنگ دست مي کشيد آيا عراق خسارت ها را جبران مي کرد؟ وقتي سازمان ملل، عراق را متجاوز اعلام کرد و ايران ناچار دست کشيد آيا حاضر شد يک ريال خسارت بدهد؟
     <      1   2   3   4   5    >>    >