• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + آزيا 
    هنگامي که به اين پزسش هاي من پاسخ داديد وارد بحث ميشويم .
    پرسش نخست : خدايي با آن عظمت چرا اجازه ميدهد که شيطان کار خلاف کند و بندگان خداوند را گمراه کند؟
    آيا شيطان در قبال وظيفه اش از خداوند حقوق ميگيرد؟ و يا خداوند عملن دوست ندارد که شيطان انسان را گمراه کند و زور خدا به شيطان نميرسد.( نا توانايي خدا در برابر شيطان )
    چرا>؟
    اميد گرام ميخواست چوب الله را به گردن اهورا مزدا نيز بيندازد
    پاسخ

    خدا قدرت داره اما دنيا محل امتحان است
    + آزيا 
    انتظار داشتم که جناب فاطمي پاسخ شما را بدهد ولي نداد.
    نظرات پيشين من را در ديگر پست ها بخوانيد تا متوجه شويد.

    جالبه شما مي پرسيد آيا شيطان در قبال وظيفه اش از خداوند حقوق ميگيرد؟ سپس نتيجه مي گيريد خداوند دين اسلام در برابر شيطان نا توان است. ولي ايا اهورامزداي زرتشتيان هيچ قدرت و اختياري دربرابر اهريمن زرتشتيان دارد ؟ انطور که ما اطلاع داريم اهورامزدا با اهريمن وارد جنگ و معرکه اي شديد شده سپس با ميانجي گري و وساطت فرشتگان با هم اشتي کردند. فرشتگان ميانجي در دين زرتشت بهمن ،ارديبشت ،شهريور ، اسفندارمذ و خرداد هستند.
    از اقاي فاطمي خواستارم پستي در مورد معرفي جايگاه اهريمن و اهورامزدا قرار دهد.
    اما وصف و جايگاه اهريمن در دين زرتشت بصورت بسيار مضحک و ابتدائي امده . اهريمن در اوستا به صفت آفريننده متصف شده و مى تواند علاوه بر ديوها و پريان نامرئى، جانداران محسوس و مرئى از قبيل: وزغ، مورچه، مار، عنکبوت، حشرات و گرگ را خلق کند و بيمارى و آفت از قبيل: سيل، زلزله، طوفان و باد خطرناک پديد آورد.
    اهريمن همه جا با خداى زردشت رقابت مى کند چنان که در فصل اول ونديداد اوستا نقل شده که خداوند زردشت وقتى براى سکونت اقوام ايرانى شهرها و کشورها آفريد اهريمن بر ضد وى قيام کرد و در هر کدام يک مخلوق زشت و بدکار پديد آورد
    اقاي ارياي عزيز شما که به وصف شيطان در دين اسلام ايراد مي گيريد ايا از جايگاه و وصف شيطان در دين زرتشت خبر داري ؟
    در اسلام خلقت موجودى به شيطان نسبت داده نمى شود و اساسا شيطان قوه خلاقه ندارد و چيزى را نمى تواند خلق نمايد از نظر اسلام همه اشيا با دست قدرت خداوند به وجود آمده است و هر چه هم آفريده، خوب و نيک آفريده است، قلمرو عاليت شيطان اين است که فقط مى تواند در دل انسان وسوسه کند و او را به گناه تشويق کند شيطان بيش از حد دعوت کردن به کارهاى زشت، قدرتى بر انسان ندارد. «وما کان لى عليکم من سلطان الا ان دعوتکم فاستجبتم لى»
    + آزيا 
    مشکل شما اين است که من چون مخالف افکار شما بر ميزنم.
    هر کدام از شما سعي داريد از يک واو من ايراد بگيريد و در آنسو اگر موافق افکار شما و هوادارتان بودم مرا نيز تشويق ميکرديد.
    بد نيست پس از عمري کتابي نيز مخالف عقايدتان بخوانيد
    نترسيد نه شما ميمون ميشويد و نه ميمون شما.

    + آريا 
    در مورد واژه سنک به لينک زير مراجعه کنيد .
    http://www.loghatnaameh.org/dehkhodasearchresult-fa.html?searchtype=0&word=2LPZhtqp

    شيطان يک موجود افسانه اي و از خرافات بشر بوده و هست. آنچه سبب خطاي ميشود همان نفس وسوسه گر انسان هست و شيطان در اين ميان تنها نقش هويج را ايفا دارد.
    + اميد 
    اقا اريا ابر جسم نيست بلکه جرم است يک ماده است
    + آريا 
    نقد قرآن به استناد علم ومنطق.
    گمان نميکنم در جايي همچين نقدي را ديده باشيد.
    بيشتر سنک هاي پيامبري بر 5 موجود اشاره دارند.
    انسان ، شيطان ، خداوند ،فرشته ، جن
    شيطان کيست؟ قرآن پاسخ اين سوال را ميدهد که فرشته اي بود والا مقام و بزرگترين رتبه را در نزد خدا داشت. پس از آفرينش انسان خداوند فرشته ها و شيطان را وادار به تعظيم ميکند . همه فرشتگان تعظيم کردند به جز شيطان. از آن پس به بعد شيطان سوگند ياد ميکند که انسان را گمراه کند.
    پرسش نخست : خدايي با آن عظمت چرا اجازه ميدهد که شيطان کار خلاف کند و بندگان خداوند را گمراه کند؟
    آيا شيطان در قبال وظيفه اش از خداوند حقوق ميگيرد؟ و يا خداوند عملن دوست ندارد که شيطان انسان را گمراه کند و زور خدا به شيطان نميرسد.( نا توانايي خدا در برابر شيطان )
    پرسش دوم: از آيات فوق نتيجه ميگيريم که شيطان يک موجود است که هميشه مورد نفرين و لعنت انسان و خدا قرار ميگيرد. در جاي ديگر اشره بر نفس اماره و لوامه ميکند که يکي وسوسه و يکي سرزنش ميکند.
    شيطان يک موجود است از جنس آتش ، من اکنون در دلم يک حرف ناسزا (فحش) به آقاي فاطمي دادم.
    دقت داشته باشيد من نفسم و خودم و دلم خواست که به آقاي فاطمي نا سزا گويم . اکنون در اين ميان شيطان چه کاره است؟
    آيا وسوسه ميکند يا ساخته انسان هاي کهن است؟
    آيا شيطان و فرشته و جن خرافه اي نيست درون ما ؟
    و آيا قرآن نوشته خرافه همان محمدبن عبدالله نيست؟
    (با عرض پوزش از فاطمي گرام. من قصد توهين نداشتم و تنها براي فهماندن مطلب به شما اين مثال را زدم )
    پاسخ

    دوست عزيز، شما دائم کلمه «سنک» را به کار مي بريد در حالي که «نسک» درسته. در مورد آفرينش شيطان به اين پست مراجعه کنيد: شيطان آنچه سبب رفتارهاي ناشايست ميشه فقط شيطان نيست بلکه نفس انسان نيست يکي از همان ابزارهاست
    + آريا 
    آيا ابر جسم نيست؟
    گاهي به خود روا ميدارم که بحث با شمايي که ميگوييد ابر جسم است بي فايده است.
    اکنون بايد تمام هواپيما ها يا موشک هايي و يا بالگرد هايي که در آسمان باشند بايد مراقب باشند که به ابرها برخورد نکنند چون احتمال تصادف زياد است!
    پاسخ

    دوست عزيز، مگر شما در دبستان نخوانديد که جسم بر سه قسم است: جامد، مايع، گاز؟ گويا شما خيال مي کني جسم فقط شامل جامد ميشه
    + آريا 
    سوال اول :لطفا اين ايه را ترجمه کنيد.
    من مترجم زبان عربي به پارسي نيستم که آن را ترجمه کنم و پيشاپيش بنا به خود فهم زبان عربي را يک ننگ ميدانم.
    سوال دوم : ايا در اين ايه گفته شده که انسانها از نسل گروهي ديگر هستند.
    از ظاهر معنا در مارم شيرازي پيداست که معناي آن درست است.
    سوال سوم: خوب ميمونها يي که
    در اثر شراب به انسان تبديل شدند يک دفعه مثل انسان الان
    بودند يا نه؟

    از ديد من همه چيز رفته رفته و آهسته رخ داده است نه به صورت ناگهاني. از ديد من از لحاظ فيزيکي شايد 2 % با انسان کنوني فرق داشتند ولي از لحاظ علم و دانش و زبان ، صفر.
    داروين در سنک خود اثبات ميکند که انسان ميمون بوده است.(اکنون نظر من براي شما چه سود)
    بنا به اين نيست که همه ميمون ها شراب خورده باشند.
    باز هم يادآوري ميکنم تمام سنک هاي پيامبري بر آنند که انسان دست ساز خداست . اکنون شما آيه آفرينش آدم و حوا را فراموش کرده ايد و گير به اين آيه داده ايد.
    آيه تطابقي با داروين ندارد چون قرآن ميگويد انسان زاده خداست و روح او در جسم انسان است.


    + عبدالحق 
    اين هم اخرين نظر من در اين بخش خورشيد به استناد بخشهاي 5 و6و7 بخش ويژگيهاي فيزيکي خورشيد به اين ادرس از ويکي پيديا fa.wikipedia.org/wiki/خورشيد هم چرخش دارد وهم حرکت وضعي اگر اين مقاله را قبول نداريد بگوييد سال کيهاني چيست؟ وبعد همه ي عزيزان لطفا جواب ان 8 سوال من درباره ايه 133 سوره انعام وتطابق ان با نطريه داروين وجواب ان 8 سوال را بدهند ضمنا نشان دادم که استنباط من بيسواد از قران اين است که زردشتي اگر موحد باشد رستگار ميشود فقط اگر از شريعت اسلامي پيروي کند طبق قران پاداش بيشتري در اخرت دريافت ميکند وشرط لازم براي رستگاري طبق قران بر اساس استنباط من بي طرف وبي سواد پيروي از شريعت اسلامي نيست بلکه توحيد است واي کاش دوستان زردشتي دلايل تاريخي عدم تحريف گاتها را بياورند ودر ضمن من شخصا با مسلمان کردن زردشتيان موافق نيستم شب همه عزيزان به خير وخوشي يا حق
    + عبدالحق 
    من که بي طرف هستم وجنايت افراد را محکوم ميکنم حال ان جنايات توسط يکتا پرست باشه يا غير يکتا پرست ولي اگر اين افراد يکتا پرست هم نبودند باز اين موارد پيش مي امد چون ريشه اين مسائل بيشتر از اينکه از يکتا پرستي باشد يا دين فرد ريشه در مسائل اقتصادي به نظر من بيسواد وبي طرف دارد اقا اريا لطفا جواب ان 8 سوال من درباره ايه 133 سوره انعام را بدهيد اين 8سوال در صفحات قبلي همين بخش موجود است خدا نگهدار شما وتمامي عزيزان خوب ومهربان زردشتي ايران
    + عبدالحق 
    اصلا فرضا استدلال من باطل باشد ويکتا پرستان از يهودي ومسلمان همش زدند توسر وکول هم گفتم که اين اختصاص به يکتا پرستان ندارد وجناب استالين هم متهم به اين موارد است
    + عبدالحق 
    به طور کلي مذاهب چهار گانه اهل سنت يهوديان را نجس نميدانسته اند وذبيحه انها را اکثريت انها ميخوردند درسته جناب فاطمي لطفا جواب دهيد درسته؟ واهل سنت ازدواج با دختران يهودي را جايز ميداستند درسته اقاي فاطمي؟ واهل تشيع هم اگر يهوديان را در ان دوره نجس ميدانستند که البته امروزه بيشتر فقها ي شيعه انها را پاک ميدانند وحتي ايت الله جناتي ذبيحه انها را هم حلال ميداند اما در کل از روايات شيعه هم طلم به اهل کتاب نهي شده واين موارد طلم که محکوم است مقطعي بوده وجنبه هميشگي نداشته درسته اقاي فاطمي؟
     <      1   2   3   4   5    >>    >