• وبلاگ : راه راستي
  • يادداشت : امضاي شهيد پس از شهادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 133 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9      >
     
    + عبدالحق 
    بازهم ميگويم جناب فاطمي تمام تورات وانجيل به زعم علماي اسلامي باطل نيست وبخشهايي از ان به عقيده برخي علماي اسلامي با قران وسنت وتاريخ وعقل تطابق دارد نه انطور که شما ان را تماما باطل ميدانيد
    پاسخ

    درسته، نمي توان تورات و انجيلي امروزي را يکسر خط بطلان روي آنها کشيد. حتي ونديداد که بسيار احکام عجيب و غريب و بدور از عقل در آن است، برخي موارد آن با احکام اسلام تطبيق مي کند
    + عبدالحق 
    اما سوالي که شما کرديد که چگونه ميتوان به تعاليم زردشت پي برد چون من يک زردشتي فرضي هستم نميتوانم جواب اين سوا ل رو به درستي بدهم جواب اين سوال را بايد اقا اريا اقا کيوان واقا سپنتا وکردوان وخانم نوشين واترينا بدهند يا ساير عزيزان زردشتي واقعي نه خيالي مثل من يا عزيزاني که با اين عزيزان اشنا هستند به انها اطلاع دهند که اين سوال مطرح شده است تا ان عزيزان پاسخ دهند من فقط تا حد برداشت يک زردشتي فرضي از قران جلو رفتم
    + عبدالحق 
    خيلي ممنون جناب اقاي فاطمي دانشمند وعزيز اما يکي از دلايل که همه اديان دينشان اسلام است وشريعتشان متفاوت اين است که هيچکدام از انبيا نميگويند در قران که من کليمي هستم من مسيحي هستم من صائبيين هستم همه ميگويند ما مسلمان هستيم دوم اينکه حتي به باور علماي اسلامي که کتب تورات وانجيل را تحريف شده ميدانند اينگونه نيست که تمام ان را باطل بدانند شما به هر تفسير که شيعه که سني حتي انها که به شدت تورات وانجيل را تحريف شده ميدانند بالاخره در جايي به يکي از مطالب ان استناد ميکنند مثلا شيعيان به زعم خود براي اثبات 12 امام به ايه اي در کتاب پيدايش در تورات استناد ميکنند اهل سنت براي پيامبري حضرت محمد به زعم خود به گفتگويي درباب اول انجيل يوحنا استناد ميکنند به زعم خود
    پاسخ

    مگر نشنيده ايد که «اقرار العقلاء علي انفسهم جايز»؟ انساني را فرض کنيد که دروغگوست اما همين شخص وقتي به چيزي برضد خود اعتراف کرد، از او مي پذيرند.
    + عبدالحق 
    دقت کرديد اقاي فاطمي واقا اريا وعزيزان مسلمان ومسيحي ويهودي وزردشتي وبي دين وبي طرف مثل من ترجمه ايه 48 سوره مائده امده که براي هريک از شريعت وراه روشن قرارداديم واگر خدا ميخواست همه را يک امت واحده قرار ميداديد اما بشتابيد به کارهاي نيک ومرجع همه ما به سوي خدا است ودر انچه اختلاف ميکرديم مارا اگاه ميکند اگر اشتباه ميکنم من را تصحيح کنيد وخوب است همه ي ما خودم را ميگويم که شما عزيزان ناراحت نشويد بشاتبيم به سوي خيرات واباداني جهان ايا خوب نيست؟
    پاسخ

    به فرض که راه روشن آنها امروزه قابل تبعيت باشد و مورد قبول اما همانگونه که در ذيل پيام قبلي شما گفتم، دسترسي به آنها نداريم
    + عبدالحق 
    خوب جناب اقاي فاطمي به اين ايه دقت کنيد أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ما اين كتاب [=قرآن] را به حق به سوى تو فرو فرستاديم در حالى كه تصديق‏كننده كتابهاى پيشين و حاكم بر آنهاست پس ميان آنان بر وفق آنچه خدا نازل كرده حكم كن و از هواهايشان [با دور شدن] از حقى كه به سوى تو آمده پيروى مكن براى هر يك از شما [امتها] شريعت و راه روشنى قرار داده‏ايم و اگر خدا مى‏خواست‏شما را يك امت قرار مى‏داد ولى [خواست] تا شما را در آنچه به شما داده است بيازمايد پس در كارهاى نيك بر يكديگر سبقت گيريد بازگشت [همه] شما به سوى خداست آنگاه در باره آنچه در آن اختلاف مى‏كرديد آگاهتان خواهد كرد

    (48)

    پاسخ

    بي ترديد اسلام همه ي کتاب هاي آسماني گذشته را تاييد مي کند. اما آيا مي توان ونديداد را کتاب آسماني خواند؟ اسلام انجيل و تورات و اوستاي واقعي که به پيامبران نازل شده محترم مي شمارد اما نه آنچه امروز به عنوان اين کتابها در دست ماست چون همه ي آنها تحريف شده اند. شما (به عنوان يک زرتشتي فرضي) چگونه مي تواني به کتاب آسماني زرتشت و آموزه هاي او دست يابي تا از آن پيروي کني؟ به فرض که پيرو زرتشت نيز مسلمان خوانده شود.
    + عبدالحق 
    جناب فاطمي گفتم استنباط من فرضا زردشتي از قران اين است که اگر اهل کتاب موحد باشد رستگار است واگر مشرک باشد طبق قران خير اما در ايه 48 سوره نسا 4 سوره قران امده که خدا گناه شرک را مورد غفران قرار نميدهد وسواي شرک هر گناهي را که بخواهد مورد غفران قرار ميدهد(نقل به مضمون) پس طبق اين ايه اهل کتاب فقط وقتي مورد غفران قرار نميگرد که مشرک باشد
    پاسخ

    به صرف اينکه کسي مشرک نباشد رستگار نيست حتي اگر مسلمان باشد. ممکن است مسلماني موحد باشد اما به هيچيک از دستورهاي اسلام پايبند نباشد. چنين کسي را رستگار نمي خوانيم. اينکه خداوند گناهان را مي بخشد بحث ديگريست. بحث ما در اين است که آيا چنين کسي با اين اعتقادات، مجرم به حساب مي آيد يا نه؟
    + عبدالحق 
    ميبينيد که درايه 5 سوره بينه امده که اهل کتاب فرمان نيافته بودند جز اينکه وکافراني که درايه 6 اشاره شده کساني هستند که از اهل کتاب که درعبادت خدا به شرک گرويدند واحکام شريعت خودشان را زير پا ميگذارند چون نماز وزکات که درايه 5 به ان اشاره شده مخصوص مسلمين نيست همانطور که درقران امده که حضرت عيسي ميفرمايد من امر به نماز شده اما بعد اينکه معني کفر در اين ايه چيست جاي بحث دارد که فعلا از ان گذر ميکنم اما ايه 6 سوره بينه کفر به خاطر عدم التزام به شريعت اسلام را نميرساند با توجه به ايه 5 ان
    پاسخ

    اشتباه آيه را معنا نکنيد. قرآن مي گويد اهل کتاب و مشرکان نه اينکه اهل کتاب که مشرک شدند.
    + عبدالحق 
    اما درباره ايات سوره بينه که به کافران اهل کتاب اشاره شده ابتدا ايات قبل وبعد ان را مي اورم واستنباط شخصي ام را مينوسيم

    وَمَا تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَةُ ?4?

    و فرمان نيافته بودند جز اينكه خدا را بپرستند و در حالى كه به توحيد گراييده‏اند دين [خود] را براى او خالص گردانند و نماز برپا دارند و زكات بدهند و دين [ثابت و] پايدار همين است (5)


    وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاء وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ ?5?

    كسانى از اهل كتاب كه كفر ورزيده‏اند و [نيز] مشركان در آتش دوزخند [و] در آن همواره مى‏مانند اينانند كه بدترين آفريدگانند (6)


    إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أُوْلَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ ?6?

    + عبدالحق 
    جناب اقاي فاطمي گرامي وعزيز ودانشمند با عرض معذرت اولا من بي طرف هستم ومدافع اسلام هم نيستم که حکم به کفر کسي بدهم دوم اگر شما منظورتان کافر از ديد قران بود استنباط من از قران با استنباط من از قران کريم اين است که مسلمان کسي است که موحد باشد مثل حضرت ابراهيم وحضرت يعقوب وحضرت موسي ونشان دادم که شريعت انبيا بر اساس قران با هم فرق داشت ومن دليل پيروي از شريعت اسلام را از شما خواستم
    پاسخ

    از قديم و جديد نزد همه واضح است که «مسلمان» فقط به کسي گفته مي شود که پيرو حضرت محمد(ص) و آيين او باشد و به غير از آنان مسلمان نمي گويند. حال اگر در قرآن به ابراهيم مسلم گفته شده معلوم مي شود که اين کلمه در اينجا به معناي ديگر است. در فارسي هم يک کلمه ممکن است در چند معنا به کار رود و از قرائن بايد فهميد که مراد کدام معناست مثل شير. باجستجو در اينترنت مقالات علمي در اين زمينه مي توان يافت که توضيح داده اند مسلم خواندن ابراهيم به معناي رايج نيست چنانکه گاهي «صلاة» صرفا به معناي دعاست
    + عبدالحق 
    خوب اقاي فاطمي عزيز ايات 85 و19 سوره ال عمران ميفرمايد :که دين اسلام را دين تنها دين ميداند جواب من فرضا زردشتي اين است که خوب اين ايات گفته دين نزد خدا اسلام است وطبق قران حضرت ابراهيم هم مسلمان بود وبه طبع ان برداشت عقلي اين است که حضرت يعقوب هم مسلمان بوده اما بين شريعت حضرت يعقوب وشريعت حضرت موسي وشريعت حضرت محمد تفاوت وجود دارد به اين ايه خوب دقت کنيد

    كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِلاًّ لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ إِلاَّ مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَى نَفْسِهِ مِن قَبْلِ أَن تُنَزَّلَ التَّوْرَاةُ قُلْ فَأْتُواْ بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ?93? ميبينيد که بين طعام هاي حلال وحرام در شريعت هاي مختلف تفاوت و

    و

    جود دارد خوب برداشت من اين ميشود که دين اسلام يعني موحد بودن و

    ومن زردشتي موحد فرضي هم مسلمان هستم اما چرا بايد دقت کنيد از

    شريعت اسلام پيروي کنم

    پاسخ

    قبول داريد که غير مسلمانان همان کافرانند. به اين آيات بنگريد: ـ خداوند به مردان و زنان منافق و کافران آتش جهنم را وعده داده و در آن جاودانه اند. (سوره توبه، آيه 68) ـ کافران اعم از اهل کتاب و مشرکان، براي هميشه در آتش جهنم خواهند بود. (سوره بينه، آيه 6) ـ خدا کافران را لعنت کرده و براى آنها آتش فروزانى آماده کرده است و جاودانه در آن مى‏مانند. (سوره احزاب آيات 64 و 65 و رجوع کن: سوره نساء آيات 168 و 169) البته کافراني که حقانيت اسلام برايشان معلوم نشده و در شناخت اسلام کوتاهي نکرده اند معذورند
    + عبدالحق 
    مقصودم از نظر قبلي ام اين بود که پيروي از شريعت اسلامي به استنباط من بي سواد وفرضا زردشتي براي رسيدن به بهشت لازم نيست براي من فرضا زردشتي خوب شما ايه اي از قران بياوريد که من فرضا زردشتي حتما بايد از شريعت اسلامي پيروي کنم حتما اين ايه ايه 85 سوره ال عمران 3 سوره قران که از سايت پارس قران اوردم را مي اوريدوَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ اما جواب من فرضا زردشتي به اين ايه در نظر بعدي
    پاسخ

    چه خوبه شماره تماس خودتون رو در اينجا خصوصي بذاريد تا با شما صحبت کنم
    + عبدالحق 
    گفتم من بي طرف هستم وفرضا زردشتي وميخواهم شما از قران من را مجاب کنيد که حتما بايد از شريعت اسلام پيروي کنم تا سعادتمند شوم اما فرض من بي طرف اين است که تا انجا که من بي طرف که الان فرضا زردشتي هستم اين است که البته اصراري هم به درستي ان ندارم اما فرض من اين است که براساس برداشت من از قران من اگر من فرضا زردشتي از شريعت اسلامي پيروي کنم براساس قران از پاداش بهتروبيشتر اخروي بهره مند ميشوم اما با اين حال اگر از شريعت اسلام پيروي نکنم ولي موحد باشم وعمل صالح انجام دهم براساس قران به پاداش اخروي ميرسم اما کمتر درحالتي که از شريعت اسلامي پيروي کنم
    پاسخ

    ان الدين عند الله الاسلام
    + عبدالحق 
    خوب اقاي فاطمي گفتم چون من بي طرف هستم فرضا من يک زردشتي هستم ومن با شما قرار گذاشتيم فقط با قران وعقل بحث کنيم نه تفاسير وروايات من ميگويم در ايه 17 سوره حج 22 سوره قران که از سايت پارس قران مي اورم که همه ايات را از اين سايت مي اورم مجوسان که يکي از گروهاي مجوسان زردشتيان است از مشرکان جدا شده اند نَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ

    ?17?

    پاسخ

    ما معتقديم دين اصلي مسيحي و زرتشتي و... موحد بوده اند و بعد در اثر انحرافاتي که در آنها بوجود آمد به شرک گراييدند زيرا آنها از اديان آسماني هستند و شرک در اديان اسماني معنا ندارد
    + عبدالحق 
    جناب اقاي فاطمي وجناب اقاي اريا از انجا که من بي طرف هستم ذکرچند نکته را ضروري ميدانم اول اينکه لطفا تمام نظرات اقا ارياي عزيز را نشان دهيد تا ببينيم چه استنادي به تاريخ طبري وساير کتب کرده اند دوم اقا اريا اقا اميد به کوروش وزردشت توهين نکرد که شما ايشان را ضد ايراني ميخوانيد
    + عبدالحق 
    اقاي فاطمي موضوع قراني که ميخواستم بحث کنم اين بود که از انجا که من بي طرف هستم شما فرض کنيد که من يک زردشتي هستم البته فرض است خوب شما بر اساس قران به من بقبولانيد که بايد از شريعت اسلام پيروي کنم
    پاسخ

    بفرماييد
     <    <<    6   7   8   9      >