سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :471
بازدید دیروز :434
کل بازدید :3066885
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/15
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

بازدیدکننده ی گرامی امیر، در این وبلاگ ذیل پست مربوط به امام علی(ع)، پرسشهایی را در مورد آن حضرت مطرح کرده که در اینجا به آنها می پردازیم:
 امیر:
(یک:)
در مورد ثروت امام علی امروز در رادیو معارف شنیدم که روایت است روزی شخصی نزد امام می رود و می گوید پدرم از دنیا رفته و شما 10000 دینار بدهکار هستید امام می گوید گمان نمی کنم ولی چون پدرت شخص درستکاری بوده حتما راست می گوید و 10000 دینار را به پسر می دهد و پسر می رود وصیت نامه را می خواند و می بیند اشتباه خوانده بلکه پدرش به امام بدهکار بوده و الی اخر.
اگر امام در فقر بوده اند چطور 10000 دینار را به این شخص داده اند؟

(دو:) تنها فردی که جلوی عمر را درجنگ به ایران گرفت خود امام علی بود که نگذاشت عمر به جنگ برود و گفت ایرانیان جنگ اورند و تو را می کشند و اسلام به خطر می افتد و حسنین را فرستاد؟
اگر امام علی از طرف خدا به جانشینی پیامبر منصوب شده بود چرا حکم خدا را اجرا نکرد مگر می شود در حکم خدا هم تقیه کرد؟

(سه:) مگر امام در به خاطر حکم خدا جنگ نکرد و مرحب و عمر بن عبدوه را نکشت پس چطور در برابر حکم خدا کاری نکرد و ابو بکر را نکشت؟

(چهار:) امام اگر از طرف خدا جانشینی اش بر پیامبر وحی شده بود چرا در نهج البلاغه گفته حکومت و قدرت در نزد من به اندازه آب دهان بز ارزش ندارد؟آیا حکم خداوند ارزشش به اندازه آب دهان بز است؟؟

(پنج:) اگر امام با خلفا مخالف بود چرا عمر گفته بود که اگر علی نبود من هلاک میشدم؟ و صدها و هزاران سوال دیگر....
لطفا با دیده عقل به مسائل بنگریم بدور از تعصب با تشکر

 فاطمی:
یک:
روایتی را که در شماره یک نقل کردید من ندیده ام اما می دانم که حضرت علی(ع) در برهه ای از زمان، ثروتهایی را در اختیار داشت و به نیازمندان کمک فراوان می کرد. این ثروت مربوط به بعد از عصر رسول خدا(ص) است که از فعالیتهای اجتماعی کناره گرفت و به فعالیتهای اقتصادی رو آورد. او چاه های آب فراوان حفر کرد و زمینهای کشاورزی فراوان را در اختیار گرفت.

دو: روایت در شماره دو را نیز ندیده ام جا دارد متن آن را با آدرس بگویید. در پستی گفتیم که امام حسن و امام حسین(ع) در جنگ ایران شرکت نداشته اند.

سه: این منطق درست نیست که همیشه هرمجرمی در هرجایی باید کشته شود. شرایط همیشه و در همه جا و در مورد همه کس یکسان نیست.

چهار: امام علی(ع) نفرمود: حکم خدا بی ارزش است بلکه گفت: حکومت بی ارزش است. فرض کنید پدری از پسرش کاری را می خواهد که پسر دوست ندارد. پسر که بخاطر دستور پدر آن کار را انجام می دهد، اگر بگوید: من آن کار را دوست ندارم، کسی او را سرزنش نمی کند که چرا آن کار را دوست نداری؟ دستور پدر غیر از آن کار است.

پنج: امام علی(ع) بخاطر حفظ اسلام گاهی خلفا را راهنمایی می کرد و این کار کاملا معقول و منطقی بود؛ زیرا آنها بالاخره حکومت را در اختیار داشتند و اشتباهات آنها سبب ضربه به کشور و اسلام می شد و در نتیجه امام علی(ع) در حد توانش تلاش می کرد تا آنها مرتکب خلاف نشوند. مثالی امروزی بزنم. امروز ایرانیانی می گویند که رئیس جمهور فعلی با تقلب روی کار آمده. اما بالاخره او حکومت را در دست دارد. حال اگر همان مخالفان، رئیس جمهور را راهنمایی کنند که به کشور ضربه نزند، ایرادی دارد؟
بابت کامنتت تشکر می کنم. منتظر پرسشهای دیگر شما هستم.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل