سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه سرگرمی اش فراوان شد، خردش کم گردید . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :43
کل بازدید :3056759
تعداد کل یادداشت ها : 1491
102/12/29
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

نقد و انتقاد*فراوان دیده می شود که برای نقد اسلام، به نقد مسلمانان می پردازند. حال آنکه بحث علمی اقتضا دارد در مورد خود دین بحث شود نه پیروان آن.
این نکته در مورد ادیان دیگر نیز مطرح است. ما برای ناحق نشان دادن مسیحیت، با اشاره به استعمارگران و استثمارگران امریکایی و اروپایی، نتیجه نمی گیریم که مسیحیت دینی ناحق است. حتی خوبی مسیحیان نیز دلالت بر حقانیت این دین ندارد. چه بسا آن عده از مسیحیان خوش رفتار تحت تأثیر اموری دیگر بوده‌ اند. در صورتی رفتارهای خوب و بد مسیحیان را به حساب دینشان می گذاریم که دین مسیحی آن رفتار را تأیید کند.
در مورد اسلام و مسلمانان نیز قضیه به همین صورت است. اگر مسلمانی دزدی کرد، حیله زد،‌ دروغ گفت و رفتارهای ناشایست دیگر داشت، برای ناحق نشان دادن اسلام، قابل استناد نیست. بله، اگر آن رفتار را اسلام تأیید کرده باشد و گفته باشد دزدی و حیله گری و دروغ خوب است، حق با منتقدان است. حتی رفتارهای خوب مسلمانان را نیز در صورتی می توانیم ابزاری برای حقانیت اسلام قرار دهیم که این رفتارها ریشه در آموزه های دینی شان داشته باشد.
کسانی که برای کوبیدن اسلام دائم رفتارهای ناشایست مسلمانان در گذشته و حال را به رخ می کشند به این نکته توجه ندارند و گاه خود را به نادانی می زنند. بهرحال نقد مسلمانان یکی از شگردهای فرار از بحث علمی می تواند باشد.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل