سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش با عمل همراه است . پس هر که دانست عمل کرد و هر که عمل کرد دانست و دانش، به عمل فرا می خواند، پس اگر او را اجابت کرد چه بهتر و گرنه از او جدا و دورمی شود [امام صادق علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :168
بازدید دیروز :683
کل بازدید :3064089
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/8
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

صبا دختری زرتشتی که مسلمان شد تاریخ خبر: 27 دی 1394
به گزارش مشرق، صبا دختری جوان است که به تازگی به اسلام مشرف شده است. وی که قبل از این آیین زرتشت داشته در تهران سکونت دارد و در رشته ی نفت تحصیل می کند. خانواده ی او از زرتشتی های آذربایجان هستند اما اصالتاً از روس های مهاجر محسوب می شوند که ظاهراً پیش از آن مسیحی مذهب بوده اند.

بخشی از مصاحبه ی این نومسلمان

چطور شد به اسلام مشرف شدید؟
دوسال قبل یکی از دوستان کتاب هایی درباره دفاع مقدس به من داد به نام «پایی که جاماند» و «نورالدین پسر ایران». این دو کتاب خیلی روی من اثر گذاشت. به آثار دفاع مقدس علاقه پیدا کردم و به سمت این آثار رفتم و به وصایای شهدا توجه بیشتر نمودم دیدم در همه آنها سه اصل مهم تکرار و تأکید شده است: اول ولایت فقیه، دوم حجاب و سوم پایداری در دین. وقتی این امور را با دین خودمان مقایسه کردم دیدم چقدر فرق است بین دین من و اسلام. چقدر اسلام آرامش می دهد و به چه نکات جالبی تأکید دارد. در دین زرتشت ذکری نداریم تا استرسمان را کم کنیم ولی اسلام گستردگی منحصر به فرد دارد. این شد که تصمیم گرفتم بیشتر بخوانم و کم کم متوجه شدم اسلام کامل تر و ارجح تر از زرتشت است. تحقیق کردم تا اسلام را بیشتر بشناسم. اوایل ماه رمضان امسال بود که بعد از مطالعه و تحقیق با خودم گفتم من مسلمان هستم.

چه کتاب هایی را خواندید؟
کتاب های مختلفی را خواندم. مثلاً تمام آثار مطهری، شریعتی، آیت الله طالقانی، کتاب کشف الغطا آیت الله طباطبایی که خیلی سخت بود و به جز چند نکته نتوانستم خیلی از مفاهیمش را که سنگین بود بفهمم، اما خواندم، یکسری از استادان هم به من خیلی کمک کردند غیر از درس، اخلاق هم به من آموزش دادند، تا جایی که احساس می کنم بهترین سال عمرم همان سال پیش دانشگاهی ام بود تا آنجا که شمردم حدود 300 کتاب در این دوران خواندم.

وقتی خانواده متوجه تغییر دین شما شدند چه واکنشی نشان دادند؟
فقط پدر و مادرم می دانند و خیلی ناراحت شدند. چند روز جواب من را نمی دادند. پدرم گفت: حق نداری در خانه پا بگذاری تو آبروی من را بردی دیگر برنگرد و مادر هم گفت: اگر مسلمان شوی دیگر دختر من نیستی! من از این بابت همیشه می ترسیدم که طرد شوم حالا این اتفاق افتاد. قبل از این شب ها خیلی می ترسیدم و پیش مادرم می خوابیدم از وقتی مسلمان شدم و نماز خواندن را یاد گرفتم در اتاق خودم می خوابم تا نماز صبح بخوانم، نمی خواستم متوجه شوند ولی یک بار موقع نماز صبح مادرم من را دیده بود و همین باعث جنجال اساسی شد. همین طور که اسمم را در شناسنامه هم تغییر دادم و زهرا گذاشتم بیشتر عصبانی شدند. از چشم پدر و مادرم افتادم آنها خیلی من را دوست داشتند.

جالب ترین مورد درباره شخصیت پیامبر را چه می دانید؟
 بزرگ ترین ویژگی پیامبر اسلام این است که همه گیر بودند خیلی از چیزهایی که در دین زرتشت، مسیحیت و دین های دیگر هست را ایشان خیلی ساده تر بیان کردند. فیلم «محمد رسول الله» آقای مجیدی را هم دیدم فوق العاده بود.

شبکه های ماهواره ای خیلی روی باستان گرایی و زرتشت تبلیغات دارند و خیلی از هم نسل های شما هم که حتی مسلمان زاده هستند تحت تأثیر اینها قرار می گیرند، نظر شما به عنوان کسی که زرتشتی بوده، چیست؟
دو مسئله وجود دارد یکی کوروش پرستی و دیگری زرتشتی گری. به نظرم خیلی از اینها تحت تأثیر کوروش پرستی قرار می گیرند که با دین زرتشت فرق دارد، این دو از هم جدا هستند. زمانی که کوروش بود زرتشت نبود ولی در فضای مجازی زیاد دیده ام که این دو را با هم مرتبط می دانند. اینها بیشتر کوروش پرست و نژادپرست هستند.

از سایت های اسلامی هم کمک گرفته اید؟
 به فضای اینترنت زیاد اعتماد ندارم بیشتر کتاب می خوانم به خصوص کتاب های شهید مطهری که واقعاً جای سؤال برایم باقی نگذاشت. همه آنها را خواندم. گاهی اگر سؤالی باشد و جوابش را پیدا نکنم سراغ اینترنت می روم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل