سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیور حکمت، بی رغبتی به دنیاست . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :58
بازدید دیروز :250
کل بازدید :3071168
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/29
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

پس از درج پستی با عنوان «چرا زرتشتیان به این روز افتادند؟» یکی از بازدیدکنندگان، پرسش فوق را در پیام زیر مطرح کرد:
«چرا مسلمانان به این روز افتادند؟ جایی که مهد اسلام است هم اکنون  قران آتش می زنند مسجد خراب می کنند و همه دنیا  به مسلمانان می گویند: وحشی تروریست. می گویند: مسلمانان خون خوار هستند. چرا؟»

جواب:
در واقع پیام گذار فوق دو ایراد را در مورد مسلمانان مطرح کرده که به هردو جداگانه می پردازم:

الف) آتش زدن قرآن و خراب کردن مسجد در مهد اسلام
یک)
اگر منظور شما، آتش زدن قرآن و تخریب مسجد در بحرین است، آنجا مهد اسلام نیست. مهد اسلام عربستان است.
دو) وقتی که در سرکوب تظاهرات، قرآنهایی آتش می گیرد یا مسجدی آسیب می بیند، معلوم نیست از عمدی بوده.
سه) به فرض حاکمان بحرین یا یمن عمدا چنین کرده باشند مگر ما ادعا کردیم همه ی مسلمانان انسانهایی خوب هستند؟ خلافکار عده ای مسلمان را نباید به حساب اسلام گذاشت.

ب) وحشی، تروریست و خونخوار خواندن مسلمانان
یک) این ادعای شما که همه ی دنیا مسلمانان را وحشی و تروریست و خونخوار می خوانند، مبالغه آمیز است. حدود یک ششم جمعیت دنیا مسلمانند. آیا اینها هم مسلمانان را اینگونه می دانند؟ از این گذشته مگر می توان چنین ادعایی را به همه ی غیر مسلمانان نسبت داد؟ اگر چنین است چرا این همه، مسلمان می شوند؟ اگر شما حساب شده حرف می زدید کلمه ی «همه» را به کار نمی بردید.
دو) باید دید چه کسانی مسلمانان را اینگونه معرفی می کنند. آیا عامل اصلی همان استعمارگران و ستمگران دنیا نیستند؟ آیا فکر نمی کنید که یک علت مهم چنین تبلیغاتی، رشد جمعیت مسلمانان و پیوستن پیروان دیگر ادیان به اسلام است؟ قبلا پستی داشتیم که در آن نشان دادیم خبرگزاریهای معتبر اروپایی اعتراف کرده اند که تا چهل سال دیگر اروپا قاره ای اسلامی خواهد شد. (اینجا را کلیک کنید) با این حساب تصور می کنید آنان بی کار می نشینند؟
نگاه منصفانه نشان می دهد که این تبلیغات گسترده ی ستمگران دنیا برضد مسلمانها، نشانه ی قوت مسلمانان است نه ضعف.
چرا ستمگران دنیا تبلیغاتی برضد زرتشتیان ندارند بلکه گاه این دین را ترویج هم می کنند؟ چرا؟ چون آنچه امروز به عنوان دین زرتشتی می شناسیم، استعمارگران و مستکبران دنیا از آن هراس ندارند. این دین ظلم ستیز نیست؛ دین جهاد و شهادت نیست و ایران ایران کردن زرتشتیان، پشتوانه ی عملی ندارد؛ چنانکه وقتی عربهای عراقی به ایران هجوم آوردند و می خواستند نقشه ی ایران را از زمین محو کنند، زرتشتیها به اندازه ی یک روستای کوچک مسلمان نشین حاضر نشدند داوطلبانه جان خود را فدای ایران کنند. اینکه در سایتهایشان با حروف بزرگ می نویسند: «چو ایران نباشد تن من مباد» باور نکنید.
سه) قبول داریم که بعضی فرقه های مسلمان، در اثر اشتباهی که در برداشت از آموزه های اسلامی دارند مثل وهابیها و طالبان، راه خطا رفته اند و سبب بدبینی هایی شده اند. روشن است که رفتار اینان را نباید به حساب اسلام گذاشت.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل