سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانند آویزنده گوهر و مروارید و طلا برگردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :658
بازدید دیروز :621
کل بازدید :3063896
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/7
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*امروز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدتقی طباطبایی را که به منظور درمان کمردرد به استخر آمده بود، در قسمت جکوزی دیدم. ایشان به مدت بیست سال در کشورهایی چون نروژ، آلمان، غنا، برزیل و... به تبلیغ اسلام بویژه تشیع می پرداخته است.
از ایشان خواستم در مورد رشد اسلام بویژه تشیع در جهان توضیح دهد. خلاصه ی صحبت های او چنین بود:
مردم دین را برای این می خواهند تا زندگی مادی و معنوی آنها را سامان دهد. یکی از امتیازهای مهم اسلام که به آن جاذبه داده این است که برای انسان از جهات گوناگون ـ از جهت فردی  و اجتماعی، مادی و معنوی و...) برنامه دارد. حال آنکه در ادیان دیگر چنین چیزی را نمی بینیم یا بسیار ناقص است و امور به خود انسانها واگذار شده. اگر اسلام وارد زندگی مردم شود و پیروانش به دستورهای آن پایبند باشند، اصطکاک میان مردم پیش نمی آید.
این نکته ی بسیار مهمی است که به اسلام جاذبه داده. لذا شاهد آمارهای شگفت آور در مورد گرایش مردم در کشورهای گوناگون به اسلام هستیم.

گسترش تشیع
در میان فرقه های اسلامی، رشد تشیع بسیار چشمگیرتر است. کم نیستند کسانی که ابتدا سنی می شوند و بعد به تشیع می گروند.
متأسفانه تبلیغات ما در دنیا ضعیف است و الا زمینه ی فراوان برای شیعه شدن وجود دارد. از یک طرف تبلیغات ما کم است و از سوی دیگر تبلیغ برضد ما بسیار شدید است. امروزه که اینترنت در دسترس قرار گرفته سرعت گرویدن به اسلام و تشیع بیشتر خواهد شد.
گرویدن مردم دنیا به تشیع سیر صعودی دارد. اگر فرض کنیم امسال یک میلیون نفر شیعه شوند سال بعد دو میلیون، و دو سال دیگر چهار میلیون، و سه سال دیگر هشت میلیون و...
در ترکیه بودم. روزنامه ای گزارشی از شیعه شدن مردم این کشور نوشته بود و پیش بینی کرده بود تا چهل سال دیگر تمام مردم این کشور شیعه خواهند بود.

وقتی از آقای طباطبایی خواستم توضیح دهد که چگونه زمینه ی شیعه شدن اهل سنت را فراهم می کردید گفت:
ما ویژگیهای امام علی(ع) را مخصوصا با استناد به کتابهای اهل سنت برمی شمردیم. وقتی شنوندگان، از این خصوصیات حضرت آگاه می شدند، با خود فکر می کردند که چگونه ممکن است پیامبر(ص) چنین شخصی را بعنوان جانشین خود تعیین نکرده باشد.
سخنان اهل بیت(ع) خیلی جاذبه دارد.
میان تبلیغات ما و وهابیها یک تفاوت اساسی وجود دارد. روحانیهای وهابی همواره به دیگران ـ حتی به متخصصان دین شناس ـ سفارش می کنند کتابهای شیعیان را نخوانید اما ما بعکس عمل می کنیم و همواره سفارش می کنیم که کتابهای اهل سنت را مطالعه کنید. همین قضیه سبب می شود که پیروان آنها به فکر فرو روند.

 


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل