سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تنها به ستوه آید پس براى راحت آن سخنان تازه حکمت باید . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :313
بازدید دیروز :434
کل بازدید :3066727
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/15
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

آیا اختیارات مردان در خانواده، ظلم به زنها نیست؟

نوشین:
مرا با درس وعلم و تحقیق چه کار است؟ پیامبر من وظیفه ای خطیرتر به من محول کرده است: راضی نگه داشتن شوهرم! راضی نگه داشتن مالکم!
پروردگارم به مرد موٌمنش فرمان داده تا مرا با مبلغی مهریه از پدرم کند واز ان پس او مالک من است. مالک جسم و روحم. مالک مرگ و زندگیم. مالک حال و اینده ام. او مالک و فرمانروا است و من کالا و فرمانبردار. به حکم پروردگارم برای انجام هر کاری از شوهرم اجازه می گیرم، حتی بدون اجازه ی او از خانه هم خارج نمیشوم و او حق دارد تا هرگاه من کار ناشایستی انجام دادم مرا انقدر در خانه نگه دارد تا مرگم فرا رسد. او به من نفقه میپردازد و خوراک ولباسم را تاٌمین میکند ومن همه ی تلاشم را میکنم تا او را از هر لحاظ راضی نگه دارم تا پروردگارم از من راضی باشد. او به هر نحوی که بخواهد از من استفاده میکند و من در خانه ی او میمانم، خودم را برای او می آرایم و با تمامی وجود هرگاه که بخواهد در اختیارش خواهم بود تا مالک من امیالش را ارضا کند. پروردگار من خود می گوید که زن کشتزار مرد است که به هر نحوی بخواهد می تواند به ان نزدیک شود. او به من امر کرده تا هرگاه فرمانروای من اراده کند در اختیار او قرار گیرم.

فاطمی:
یک) چه کسی گفته: مرد مالک زنه؟ زمانی «مالکیت» تحقق می یابد که مالک بتواند مملوک خود را بفروشد. مگر مرد می تواند زن خود را به دیگری بفروشد؟ پس تعبیر «مالکیت» کاملا غلط است.

دو) کدام فقیه گفته که زن برای هرکاری باید از شوهرش اجازه بگیرد؟ بله، به مقتضای اینکه کانون خانواده نیازمند رئیس و سرپرست است و مرد ریاست دارد، طبیعی است که در بعضی مواقع سخن او تقدم دارد. اگر کارمندان اداره ای برای بعضی کارها از رئیس خود اجازه گرفتند آیا به معنای این است که رئیس مالک آنهاست؟

سه) چه کسی گفته: مرد حق دارد هرگاه زن کار ناشایستی انجام داد او را آنقدر در خانه نگه دارد تا مرگش فرا رسد؟ چرا چشمانت را می بندی و یکریز حرف می زنی؟

چهار) از نظر اسلام مرد وظیفه دارد کار کند و هرطور شده پول در آورد تا تمام مخارج زن را از غذا و پوشاک و مسکن و هزینه ی بیماری و تمام هزینه های فرزندان خانم و ... را تهیه کند، مهریه را هم بدهد و از طرف دیگر زن نه تنها می تواند هیچ کار درآمدزا نداشته باشد بلکه می تواند کارهای خانه و حتی کارهای مربوط به فرزندان خودش را هم انجام ندهد. اگر بنا باشد که زن، نیاز جنسی مرد را هم تأمین نکند، آیا به این معنا نخواهد بود که زن نوکری به تمام معنا آورده؟ مگر خانم به هتل تشریف آوردند؟ صد رحمت به هتل! هتل فقط غذا و محل خواب را تأمین میکنه اما شوهر باید علاوه بر آنها، لباس، هزینه ی بیماری، هزینه ی سفر، مخارج فرزندان زن و ... را نیز تأمین کند. حال شما می گویی زن اگر دلش خواست میل جنسی مرد را برآورده نکند و بدون اجازه هم از خانه بیرون برود و ... پس حاج خانوم برای چی به این خانه تشریف آوردن؟! و تازه، این وظیفه هم مطابق با فطرت زنان است. یکی از علایق زنها این است که تقاضای آمیزش از سوی شوهرشان باشد.
شما که از نیاز جنسی مردها خبر داری اگر بنا باشد زن این نیاز را تأمین نکند، آیا او به فساد کشیده نخواهد شد؟ آیا بی بند و باری گسترش نخواهد یافت؟
ناگفته نماند که زن در برآوردن نیاز جنسی اگر دچار عسر و حرج شود، واجب نیست نیاز مرد را تأمین کند.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل