سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت همراه ماخواهد بود. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
آمار

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :207
کل بازدید :3065629
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/13
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

هرچه به نیما گفتم: برای بحث، در وبلاگ پیام بذار، قبول نکرد و چند بار درخواست آدرس ایمیلم را کرد. البته با او شرط کردم که ممکن است بحث ایمیل را در وبلاگ بگذارم و او پذیرفت.
بحث ما بر محور سن ازدواج عایشه بود. به دلیل طولانی بودن دو پیام اول نیما ناچار به حذف قسمت هایی و سه نقطه شدم اما متن کامل را به صورت کامنت می گذارم:

1. نیما:
«با درود فراوان خدمت جنابعالی
من تاکنون چندین بار به وبلاگ شما ( گفتگو با زرتشتیان ) سر زده ام و مطالب شما را خوانده ام . درباره دین زرتشتی ، تا حدودی حق با شماست و میتوان این دین را آمیزه ای از خرافات و تحریف ها دانست ... بحث من درباره دین اسلام است
... اگرچه موضوعات درباره زندگی محمد و تاریخ اسلام بسیار است ، اما بعنوان موضوع اولیه ، من همسران محمد را پیشنهاد میکنم...
در ضمن ، برای پیشرفت بهتر بحث ، بهتر است که مشترکات بحث را در نظر بگیریم و فی المثل ، من از بکار بردن الفاظ رکیک و زشت درباره محمد و الله و مقدسات شما خودداری میکنم ( البته میدانید که انتقاد با توهین فرق دارد و امیدوارم انتقاد را اهانت فرض نکنید ) وشما نیز از بکار بردن القابی چون صلی الله ، علیه السلام و یا حضرت ؛ که مورد قبول من نیست خودداری کنید از بحث درباره همسران محمد ، میتوانیم به مباحث دیگری همچون جنگ بدر ، ماجرای بنی قریظه ، جنگ نخله ، خیبر ، تناقضات قرآن و مسائل دیگر نیز برسیم. با تشکر فراوان منتظر پاسخ شما هستم.» (متن کامل پیام نیما در اینجا و اینجا)

2. فاطمی:
«سلام و تشکر
یک) این که در مورد پیامبر اسلام(ص) و دیگر بزرگان اسلام شرط کردید که احترام آمیز برخورد نکنم تعجب می کنم. مگر احترام به شخصیت های مورد نظرم، توهین به شماست؟ بله اگر من شرط می کردم که شما به آنها احترام بگذارید، حق با شما بود که زیر بار نروید
دو) در مورد برخی ایرادات که می گیرید احتمالا پست جداگانه در وبلاگ دارم. در این موارد انتظار نداشته باشید که دوباره برای شما توضیح دهم بلکه به ارسال لینک آن بسنده می کنم.
سه) مطالب ارسالی خلاصه و روشن باشد. اگر میخواهید در مورد کم سن و سال بودن عایشه بحث کنید باید بگویم که در پست زیر نشان دادیم که عایشه هنگام ازدواج با رسول خدا(ص) بزرگسال بوده. بنگرید:
http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/Posts/617
موفق باشید»

3. نیما:
«با درود مجدد خدمت جنابعالی
اینکه من از شما خواستم از احترام به مقدسات اسلامی پرهیز کنید ، به معنی توهین به آنان نبود ، بلکه فقط خواستم شما را آماده کرده باشم که اگر از جانب من کلماتی منتقدانه و حتی بعضا ً موهن در مورد مقدسات اسلامی خواندید ، به دل نگیرید و به حساب مشترکات بحث بگذارید . وگرنه شما مختارید که هرگونه میخواهید درباره آنان سخن بگویید . اما امیدوارم توقع این احترام را از من نداشته باشید .
بگذریم ، البته بحث درباره سن و سال عایشه نیز یکی از موارد مطرح شده من بود ؛ اما همه بحث به عایشه محدود نیست . در همین آغاز بحث ، میخواهم مواردی که درباره زنان محمد وجود دارد را ابتدا خلاصه عرض کنم و بعد هرکدام را جداگانه بررسی کنید :
1- ماجرای سن عایشه در هنگام ازدواج با محمد و احتمال ابتلای او به پدوفیلیا
... لینک شما درباره بزرگسال بودن عایشه را خواندم . اما بهرحال برخی روایات مستقیم از عایشه وجود دارد که نشان می دهد او در زمان رفتن به خانه بخت ، با عروسک بازی میکرده و خردسال بوده است . بطور مثال
31.4917 , سنن ابو داوود 31.4915 و 31.4916
... بهرحال این گونه مدارک در کتابهای اهل سنت زیاد است . در ضمن ، خواهشمندم نفرمائید که این کتابها مال سنیهاست و ما قبول نداریم . چراکه بدون شک اهل تسنن نیز از روی غرض ورزی قصد چسباندن اتهام بچه بازی به پیامبرشان را نداشته اند ... اگر پاسخ دیگری دارید مایلم بشنوم . اینگونه احادیث از عایشه را چگونه توجیه میکنید؟» (متن کامل پیام نیما در اینجا و اینجا)

4. فاطمی:
«سلام
یک) اگر میخواهید بحث به نتیجه برسه فقط یک موضوع را مطرح کنید تا بتوان به درستی بحث کرد و کوتاه نگاری را فراموش نکنید.
دو) در مورد سن عایشه هنگام ازدواج، مطالبی برخلاف خبرهایی که ذکر کردید، داریم که از سن بالاتر او حکایت دارند. با این دست اخبار چه کنیم؟»

5. نیما:
«با درود مجدد
من هم فقط یک موضوع را مطرح کردم ، و بقیه موضوعات را خلاصه وار گفتم تا بدانید که بعد از این موضوع، به سراغ آنها برویم . اما در پاسخ بعد ، من هم همین سوال را از شما میکنم . بفرمائید من با این سخنانی که از عایشه باقی مانده ، چه کنم ؟ بهرحال در سخنانی که از عایشه مانده ، او گفته که در هنگام ازدواج با محمد تاب بازی میکرده و نیز ، در خانه محمد ؛ عروسک بازی میکرده و حتی محمد دوستانش را به خانه دعوت میکرده تا با آنها بازی کند . شما این روایات را غلط میدانید ؟ اگر میدانید چرا ؟
 و در ضمن ، اگر پاسخ دیگری بجز همان مطلبی که در سایتتان است ندارید ( راجع به مسئله عایشه ) ، به سراغ مطلب بعد برویم.»

6. فاطمی:
«سلام
تا در این بحث به نتیجه نرسیدیم نباید سراغ بحث دیگر برویم.
در مورد سن عایشه هنگام ازدواج یک دسته از خبرها او را نه ساله خوانده اند و دسته ای دیگر بزرگ تر. اگر نتوانیم با دلیل، هیچیک از این خبرها را بر دیگری ترجیح دهیم، قضیه ی سن عایشه موقع ازدواج در ابهام باقی می ماند و در نتیجه نمی توانیم به رسول خدا(ص) نسبت دهیم که او حتما با دختر نه ساله یا کمتر از آن ازدواج کرده و سپس آن نسبت های ناروا را به آن حضرت بدهیم.»

7. نیما:
«با درود مجدد
ببینید آقای فاطمی ، خودتان جواب خودتان را دادید : به همان اندازه که احتمال بزرگسال بودن عایشه در هنگام ازدواج با محمد هست ، به همان اندازه احتمال کودک بودن او نیز هست ، و هیچکدام از این دو نظریه بطور قاطع نمیتوانند ثابت شوند . بنابراین برای منتـقدان اسلام همچنان % 50 احتمال دارد که محمد یک پدوفیل بوده باشد و % 50 نیز احتمال دارد که نباشد . اما چیزی که مهم است این است که از آنجا که بزرگسال بودن عایشه با قاطعیت قابل اثبات نیست ، بنابراین به اندازه % 50 همچنان حق به جانب ماست و % 50 احتمال دارد که محمد با کودکی 9 ساله همبستر شده باشد . و بهمین دلیل به اندازه % 50 احتمال بچه بازی در این واقعه وجود دارد . اگر انکار میکنید ، باید به نحوی غیرقابل تردید ؛ بزرگسال بودن عایشه را اثبات کنید که اولین گام در این راه ، اثبات نادرست بودن احادیث ذکر شده توسط من است . و چون خودتان هم اعتراف کردید که این مسئله در ابهام است ، پس مسئله پدوفیلیای محمد نیز در ابهام است و اگرچه قابل اثبات نیست ، ولی قابل انکار هم نیست .
بنابراین فکر میکنم درمورد سوال اول ، مسئله حل شد . جواب نهائی هم این است : به احتمال % 50 محمد در این واقعه پدوفیلیا انجام داده است . و به احتمال % 50 هم این کار را نکرده است .»

8. فاطمی:
سلام
«یک) اگر واقعا می خواهی بحث علمی کنی نباید به کسی که مورد احترام طرف مقابله توهین کنی و این نشانه ی بی تربیتی شماست.
دو) این بحث حل نشد.
سه) کدام دادگاه در دنیا سراغ دارید که کسی را بخاطر پنجاه درصد احتمال تخلف، محکوم کند؟! اگر اینطور بخواهید بحث کنید، من هم می گم: زرتشت (یا فلان شخصیت مورد احترام شما) فلان جنایت را کرده و اگر نتونستید با دلیل حرف من را رد کنید، نتیجه می گیرم که: پنجاه درصد احتمال جنایت در زرتشت هست و سالم بودن او اثبات نشد.
 چهار) به دلیل بی ادبی شما، از ادامه ی بحث معذورم؛ چون معلوم نیست به دنبال حقیقت باشید.»

9. نیما:
«جناب آقای فاطمی با درود مجدد
من توهینی به شما نکردم ، و در ابتدای صحبت هم شرط کرده بودم که ( امیدوارم انتقاد را توهین مپندارید ) اما ظاهرا شما این شرط مرا فراموش کردید . بله من گفته بودم که ممکن است برخی از سخنانم به مذاق شما خوش نیاید اما بهرحال بحث خوب ، بحثی است که دو طرف در آن اختلاف نظر جدی داشته باشند . اینکه من محمد را به پدوفیلیا متهم کردم توهین نیست . در حقیقت پدوفیل بودن یک فحش نیست ، بلکه یک ویژگی بیولوژیکی است . اینکه شما نمیخواهید بحث را ادامه دهید از دو حالت خارج نیست
1- یا نشانه ضعف اطلاعات شماست که با حربه ( توهین ) میخواهید از زیر پاسخ دادن در بروید
2- یا اینکه واقعا فکر میکنید من توهین کرده ام
اگر حالت اول است که بدرود ، اما اگر حالت دوم است باید بدانید من توهینی به شخص شما نکردم ، وحتی خطاب به محمد هم دشنامی بکار نبردم . در ضمن ؛ من هم محمد را بطور کامل متهم به ( پدوفیل بودن ) نکردم  و در ضمن ، محمد را هم محکوم نکردم، فقط گفتم که به احتمال % 50 ، او چنین گرایشی داشته و تا زمانی که شما نتوانید بطور مطلق و کامل ، اثبات کنید که احادیثی که از عایشه آوردم جعلی و دروغ است ؛ همچنان این احتمال % 50 باقی خواهد ماند . و صد البته % 50 هم احتمال دارد که محمد یک انسان عادی و شریف بوده باشد ، و در این هم بحثی نیست . اما بهرحال ، هر دو احتمال وجود دارد . و همین باعث میشود نه شما بتوانید بطور مطلق محمد را وارسته بنامید ، و نه ما بتوانیم بطور مطلق رأی به پدوفیل بودن او بدهیم . حال اگر شما این حرف منطقی را توهین میپندارید . مشکل خودتان است .
درباره آنچه درمورد زرتشت گفتید هم کاملا حق با شماست . اگر شما ثابت کردید به احتمال % 50 زرتشت جنایتکار بوده ، تا زمانی که من نتوانم دروغین بودن این ادعا را ثابت کنم شما کاملا حق دارید که زرتشت را نیمه جنایتکار بدانید و این حق طبیعی شماست .
اگر خواستید ادامه بحث را بدهید ؛ به همین آدرس پیام بفرستید ، وگرنه ، بدانید که من این مناظره را در سایتهای ضداسلامی منتشر خواهم کردو  آنان نیز تنها قضاوتی که درباره شما خواهند کرد ، عجز شما از ادامه پاسخگویی ، و مظلوم نمائی شما ، و صدالبته ، درستی ادعای پدوفیل بودن محمد خواهد بود . حال میل خودتان است .»

10. فاطمی:
«سلام
یک) با این روشی که پیش گرفتید، در مورد همه ی شخصیت های تاریخی می تونیم پنجاه درصد احتمال بد بودن بدهیم. شما با چنین احتمالی که پایه و اساس محکمی نداره، می خواهی نسبت به پیامبر اسلام(ص) ایجاد بدبینی کنی و بعد می گی: من صد در صد نگفتم. پس می شه در مورد همه ی شخصیت های تاریخی احتمالات بد داد و نسبت به اونها ایجاد بدبینی کرد.
دو) گفتم که معلوم نیست عایشه نه ساله بوده. به فرض که بوده، اگر همه ی زنان پیامبر اسلام(ص) بچه سال بودند، چنین احتمالی قوت می گرفت که وی توجه خاصی به بچه ها داشت. در حالی که همه می دانیم چنین نیست. او در موقعیتی بود که می توانست با انواع دخترها ازدواج کند اما بیشتر همسران او بیوه بودند. به فرض که همه ی اونها زیبا بودند، این جزء طبیعت انسانه که زن زیبا دوست داره و نمی شه این را به حساب خدای نکرده بیماری گذاشت!
سه) حضرت محمد(ص) در مدت دو دهه دین مردمانی نیمه وحشی را، که از روی غیرت دختران خود را زنده به گور می کردند، عوض کرد بلکه بت پرستانی را به اسلام دعوت کرد که اصلا دین نداشتند. چنین انسانی فوق العاده زیرک باید باشد و برای نفوذ در دل مردم بسیار هنرمندانه رفتار می کرده. با عقل جور در نمیاد که (العیاذ بالله) راه بچه بازها را پیش گیرد مخصوصا با ازدواج با دختر نه ساله، این خوی خود را علنی کند. آن هم با وجود دشمنانی که بسیار به دنبال یافتن ضعف و بزرگ کردن آن بودند.
چهار) اساسا مبتلایان به بیماری های جنسی، نه انسان های شجاعند و نه اهل امور معنوی اند و نه در برابر ناملایمات، استقامت نشان نمی دهند و نه میان مردم محبوبیت دارند. در حالی که پیامبر اسلام(ص) هم شجاع بود و هم اهل معنویت بود و هم در برابر ناملایمات بسیار مقاوم بود و هم بسیار محبوبیت داشت.
پنج) شما به حرف عایشه استناد می کنید که مورد اعتماد نیست و نمی توان روی حرف او حساب باز کرد.»

لینک مرتبط:
عایشه هنگام ازدواج نه ساله نبود
زن عایشه هنگام ازدواج (متن کامل)


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل