سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین به دست آر و بر شمارشان بیفزای که به هنگام آسایش، ساز و برگ اند و به هنگام سختی، سپر . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :151
بازدید دیروز :292
کل بازدید :3115686
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/12
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

ثواب ازدواج با محارم حتی با نیاوردن فرزند / اگر “خویدوده” به معنای سرپرستی محرم است چرا سخن از بچه آوردن است؟! و نیز سخن از مادر و خواهر است نه دخترعموبه قلم مدیر سایت
پاسخ اِمید اَشَوَهیشتان (موبد موبدان در قرن چهارم هجری قمری) به پرسشی، نشان می دهد شرط بهره ی کامل از ثواب ازدواج با محرم، دخول است مگر اینکه مرد عذر داشته و نتواند دخول را انجام دهد!

«پرسش:
مردی با نیت "ازدواج با محرم" با محرم مورد نظرش همبستر می شود اما یا به علت کهولت و یا به علت ناخوشی و مرض موفق نمی شود که نیتش را برآورده سازد. در چنین صورتی آیا می توان آن را عمل ثواب "ازدواج با محرم" محسوب دانست؟

پاسخ:
ثواب عمل "ازدواج با محرم" مسلما محرز خواهد ماند چه عملا صورت پذیرد و چه نیت به وقوع نپیوسته ای باشد. اگر به علت ناتوانی صورت نپذیرفته باشد باز هم ثواب آن اثرش را خواهد داشت. آن ازدواج با محرمی که کما هو حقه انجام نپذیرد نمی توان آن را صورت کامل آن ازدواج دانست، اما به خاطر نیت خیری که انگیزه آن بوده، موجب آمرزش فراوان روح خواهد بود.»

منبع:
روایت اِمید اَشَوَهیشتان، ترجمه: نزهت صفای اصفهانی، تهران، نشر مرکز، چاپ اول، 1376، ص 187 ـ 188.

روایت اِمید اَشَوَهیشتانروایت اِمید اَشَوَهیشتانروایت اِمیداَشَوَهیشتان

به منظور آشنایی با اِمیداَشَوَهیشتان و کتاب او و مترجم، بر تصاویر زیر که از مقدمه کتاب گرفته شده، کلیک کنید. از سمت راست هردو صفحه در ادامه هم هستند:

مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 9مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 10مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 22مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 23مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 16مقدمه روایت اِمید اَشَوَهیشتان ص 17


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل