سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :417
بازدید دیروز :292
کل بازدید :3114200
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/8
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

بارگاه حضرت معصومه(س)، بارگاه حضرت معصومه(س) است (قسمت اول)دوست گرامی جواد مفرد کهلان در مقاله ای دلایلی را ذکر کرده در مورد اینکه مزار حضرت معصومه(س) در قم، مربوط به آن حضرت نیست بلکه یک معبد باستانی بوده است. در قسمت اول، دلیل نخست ایشان را جواب دادیم و اما دلیل دوم ایشان:

«2 ـ روایت مذکور، آنجا که به حضور "دو سوار نقاب پوش" برای تدفین او اشاره دارد، کاملا ساختگی بنظر میرسد. در برخی منابع، این دو سوار را پدر و جد فاطمه دانسته اند، به عذر اینکه باید فرد یا افراد محرمی برای در گور نهادن یک زن، بوده باشند. تأکید بر کهولت "قادر" نیز شاید همین معنا را دلالت کند. اما، حضور سوارانی ناشناس در جمع دوستداران ائمه و اقدام آنها در تدفین زنی از تبار ایشان، بی آنکه عکس العمل یا سؤالی را همراه داشته باشد، از دیدگاه یک مورخ قابل قبول نیست؛ هرچند در منطق اسطوره ای، چنین تردیدهایی هرگز پیش نمی آید. (در مورد اسطوره ها و تفاوت منطق حاکم بر آنها با نگرشهای علمی به مشروح مصاحبه ی من با دکتر کزازی مراجعه کنید.)

جواب:
یک) کتاب «تاریخ قم» از آن دو نقاب پوش نام نبرده. برای نادرستی اینکه آن دو نقاب پوش نمی توانند پدر و جد حضرت معصومه(س) باشند، به جای اینکه جناب کهلان به کهولت سن پدر و جد استناد کند، می بایست می گفت که در آن زمان، پدر و جد او حیات نداشته اند؛ زیرا حضرت معصومه(س) در سال 201ق از دنیا رفت اما پدر او (امام کاظم ع) در سال 183ق و جد او (امام صادق ع) در سال 148 از دنیا رفتند.
با توجه به اینکه حضرت معصومه(س) برادر زیاد داشت، چه بسا آن دو نقاب پوش، برادران او در ایران بوده اند که وقتی از ارتحال ایشان خبر شدند، خود را به محل دفن رسانده اند. یا محارم دیگر او بوده اند.

دو) به فرض که این داستان، ساختگی باشد، نمی توان بخاطر جعلی بودن آن، اصل اعتبار مرقد حضرت معصومه(س) را منکر شد. این همه مزار معتبر در مورد شخصیت های تاریخی وجود دارد اما به صرف وجود یک داستان نادرست در باره ی آن شخصیت ها، کسی اساس اعتبار مزارشان را زیر سؤال نمی برد.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل