سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : آن که بجوید و آن که بجویندش ، پس آن که دنیا را جوید مرگ در پى او پوید تا از دنیایش برون راند و آن که آخرت را خواهد دنیا او را جوید تا روزى‏اش را به کمال بدو رساند . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :134
بازدید دیروز :292
کل بازدید :3113917
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/8
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

امام حسین(ع) از زبان اقبال لاهوریعلّامه محمّد اقبال لاهورى (درگذشت: 1357 ق) درباره امام حسین(ع) چنین گوید:

 … آن شنیدستى که هنگام نبرد     عشق با عقل هوس پرور ، چه کرد؟

 آن امام عاشقان ، پورِ بتول               سَرو آزادى ز بُستان رسول

 اللَّه اللَّه باى بسم اللَّه ، پدر               معنى ذبحِ عظیم آمد پسر

 بهر آن شه زاده خیر الملل               دوش ختم المُرسلین ، نِعمَ الجمل

 سرخ رو ، عشق غیور از خون او                    سرخىِ این مصرع از مضمون او

 در میان امّت کیوانْ جناب               همچو حرف «قُل هُوَ اللَّه» در کتاب

 موسى و فرعون و شَبّیر و یزید                      این دو قوّت ، از حیات آید پدید

 زنده حق از قوّت شَبّیرى است                      باطل ، آخر داغ حسرت میرى است

 چون خلافت ، رشته از قرآن گسیخت             حُرّیت را زهر ، اندر کام ریخت

 خاست آن سرْجلوه خیر الاُمَم                       چون سحاب قبله ، باران در قدم

 بر زمین کربلا ، بارید و رفت                        لاله در ویرانه ها کارید و رفت

 تا قیامت ، قطعِ استبداد کرد             موج خون او ، چمن ایجاد کرد

 بهر حق در خاک و خون ، غلتیده است                       پس بناى «لا إلَه»  گردیده است

 مدّعایش سلطنت بودى اگر              خود نکردى با چنین سامان ، سفر

 دشمنان ، چون ریگ صحرا ، «لا تُعَد»              دوستان او به یزدان ، هم عدد

 سرّ ابراهیم و اسماعیل بود               یعنى آن اِجمال را تفصیل بود

 عزم او چون کوهساران ، استوار                    پایدار و تُندسِیر و کامکار

 تیغ ، بهر عزّت دین است و بس                    مقصد او حفظِ آیین است و بس

 ماسِوَى اللَّه را مسلمان ، بنده نیست                پیش فرعونى سرش افکنده نیست

 خون او ، تفسیر این اسرار کرد                      ملّت خوابیده را بیدار کرد

 تیغ «لا» ، چون از میان ، بیرون کشید              از رگِ ارباب باطل ، خون کشید

 نقش «إلّا اللّه » بر صحرا نوشت                      سطر عنوان را نجات ما نوشت

 رمز قرآن ، از حسین آموختیم                      ز آتش او شعله ها افروختیم

 شوکت شام و فَر بغداد رفت             سَطوَت غَرناطه هم از یاد رفت

 تار ما از زخمه اش لرزان هنوز                      تازه از تکبیر او ، ایمان هنوز

 اى صبا ! اى پیک دورافتادگان!                      اشک ما بر خاک پاک او رسان. 

 

 

 


 اشاره به این مصرع معروف خواجه معین الدّین چَشتى است: «حقّا که بناى لا إله است حسین».

 دیوان اقبال لاهورى : ص 143 ـ 144 . 


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل