سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :128
بازدید دیروز :292
کل بازدید :3113911
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/8
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*وسعت سرزمینی که حکومت امام علی(ع) حکومت می کرد بیشتر از بسیاری از پاداشان بوده است. ببینیم این مرد بزرگ تا چه اندازه به مخالفانش میدان داده بود و رفتار او را با پادشاهان مقایسه کنید.

یک) امام على(ع) در حال نماز صبح بود که یکی از خوارج از پشت سر او این آیه را قرائت کرد (و به اصطلاح تکه انداخت): «همانا به تو و آنان که پیش از تو بوده‏اند، وحى شده که اگر شرک ورزى، کارت تباه خواهد شد و از جمله زیانکاران خواهى بود». (زمر آیه 66)
على(ع) به احترام قرآن سکوت ورزید تا قرائت آیه تمام شد. سپس به قرائت نماز ادامه داد. دوباره آن خارجی همان آیه را خواند و على(ع) نیز سکوت ورزید و پس از آن، به قرائت نماز ادامه داد. بار دیگر آن آیه را خواند. على(ع) سکوت کرد و آن‏گاه گفت: «شکیبا باش، که وعده خداوند حق است؛ و مبادا آنان که یقین ندارند، تو را بى‏ثبات سازند!». (روم، آیه 61) سپس نماز را ادامه داد. (تهذیب الأحکام: ج 3 ص 35 ح 127؛ المناقب لابن شهر آشوب: ج 2 ص 113)

دو) چون على(ع) در کوفه بر منبر بود که عده ای از خوارج ندا دادند: از آن آشوب، بى‏تاب شدى و به داورى رضایت دادى و خوارى را پذیرفتى. حکم، تنها از آنِ خداست. و على(ع) مى‏گفت: در انتظار حکم خدا درباره شما هستم.
آنان مى‏گفتند: «به راستى، به تو و آنان که پیش از تو بودند، وحى شد که اگر شرک ورزى، کارت تباه خواهد شد و از جمله زیانکاران خواهى بود»! (زمر آیه 66)
على(ع) مى‏گفت: «شکیبا باش، که وعده خدا حق است؛ و مبادا آنان که یقین ندارند، تو را بى ثبات کنند!». (روم، آیه 61) (مروج الذهب: ج 2 ص 406، أنساب الأشراف: ج 3 ص 128)

سه) روزى على(ع) در میان مردم سخنرانی می کرد. از گوشه مسجد، یکی از خوارج شعار داد: لا حکم الا لله. دیگرى هم برخاست و همان شعار را تکرار کرد. سپس گروهى به همان صورت شعار دادند.
على(ع) گفت: «اللّه اکبر! این، گفتارى حق است اما از آن باطل دنبال می شود. بدانید که تا با ما هستید، سه چیز از آنِ شما خواهد بود: شما را از درآمدن به مساجد خدا براى برپا داشتن یاد او باز نمى‏داریم؛ و تا با مایید شما را از غنایم بى‏بهره نمى‏گذاریم؛ و تا جنگ را آغاز نکنید، با شما نمى‏جنگیم». سپس به سخنرانی ادامه داد. ( تاریخ الطبری: ج 5 ص 73، السنن الکبرى: ج 8 ص 319 ح 16763)

چهار) امام على(ع) با یارانش نشسته بود که زنى زیبا از کنارشان گذشت‏. یاران با چشمان خود او را دنبال کردند. امام(ع) گفت: «دیدگان این مردان حریص است. این گونه نگریستن، مایه برانگیختن شهوت است. هر کدامتان چشمش به زنى افتاد که خوشش آمد، باید با زن خود آمیزش کند زیرا آن زن مثل زن خود اوست.»
مردى از خوارج گفت: خداوند، او را در حال کفرش بکشد! چه خوب مى‏فهمد!
جماعت برخاستند تا او را بکشند. على(ع) گفت: «صبر کنید. پاسخ او، تنها دشنامى است برابر دشنام، یا درگذشتن از گناه». (نهج البلاغة: الحکمة 420، المناقب لابن شهر آشوب: ج 2 ص 113)


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل