سفارش تبلیغ
صبا
توانگری خردمند، به حکمتش و عزّت او به قناعتش باشد . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :140
بازدید دیروز :211
کل بازدید :2293054
تعداد کل یادداشت ها : 1391
97/8/30
یادداشت های گذشته [1384]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

ارتداد*جمشید گرشاسب چوکسی ـ محقق برجسته ی زرتشتی و از پارسیان هند ـ آزاد بودن زرتشتیها در انتخاب دین جدید را رد می کند. وی در کتاب ستیز و سازش می نویسد:
«رساله ای که در اواسط سده دهم میلادی / اواسط سده چهارم هـ . ق به قلم موبدان موبد امید اشوهشتان نوشته شده است، اطلاعات بیش تری در باره تلاش های زرتشتیان برای ممانعت از ارتداد به دست می دهد. اقدامات آن ها ممکن است نومسلمانان را در فارس، کرمان، جبال و امتداد رود دیاله از جوامع روستایی بیرون رانده باشد.
هرفرد زرتشتی که اسلام (یا دین دیگری) را می پذیرفت، گناهکاری تلقی می شد که از ورود روح او به بهشت جلوگیری به عمل می آمد.
از آن مهم تر این که او از نظر جامعه شرعا مرده و بنابراین فاقد حقوق به حساب می آمد. همه دارایی چنین شخصی به اعضایی از خانواده او می رسید که وفادار به دین زرتشتی باقی می ماندند.
راه دیگر آن بود که اموال گرانبهای مرتد (کسی که از زرتشتی برگشته) را توقیف می کردند : اگر او مالی داشته باشد، قانون اهالی پیشین شامل حال آن مال است ... هرکس از میان پیروان دین بهی که ابتدا آن را تصاحب کند، نسبت به آن صاحب حق است.
از لحاظ نظری، گرویده به اسلام، نمی توانست مالی از خویشاوند زرتشتی خود به ارث ببرد.» (ستیز و سازش، ص 111 ـ 112)


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل