قیمت سرور خرید سرور قیمت سرور اچ پی قیمت رم سرور قیمت هارد سرور قیمت لپ تاپ قیمت لب تاب قیمت نوت بوک قیمت لپ تاپ ایسوس قیمت لپ تاپ لنوو قیمت لپ تاپ اچ پی قیمت لپ تاپ ایسر قیمت سوئیچ سیسکو قیمت مودم دی لینک قیمت مودم تی پی لینک لپ تاپ قیمت مادربرد قیمت یو پی اس فروش یو پی اس قیمت پرینتر قیمت دوربین مداربسته قیمت پرینترهای اچ پی دوربین مداربسته قیمت گوشی موبایل قیمت پاوربانک قیمت گوشی سامسونگ قیمت هارد اکسترنال قیمت هارد اس اس دی قیمت فلش مموری قیمت باتری لپ تاپ
سفارش تبلیغ
صبا
[ کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ، چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت : ] اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست . پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار : مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ، و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ، و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند . نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند . کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان . مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ، و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید . اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد . آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ، و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار . کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند . تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار . بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، اگر فراگیرانى براى آن مى‏یافتم . آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ، با دین دنیا مى‏اندوخت و به نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ، و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت . یا کسى که پیروان خداوندان دانش است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است . چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند . بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن . یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن . هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند . مرگ دانش این است و مردن خداوندان آن چنین . بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت بر پاى خداست ، یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست . تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ، و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار . خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ، تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند . دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند . و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته . و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى . اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند . وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد . [نهج البلاغه]
آمار

بازدید امروز :365
بازدید دیروز :391
کل بازدید :1866653
تعداد کل یادداشت ها : 1145
96/2/4
یادداشت های گذشته [1136]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
[0]
سایت گفت و گو با زرتشتیان: http://www.raherasti.ir/ همراه 09127497019

عضویت در تلگرام
 

سایت گفت و گو با زرتشتیان راه اندازی شد

گاتها*برخی زرتشتیان به دلیل پاره ای مشترکات میان اسلام و زرتشتی ـ مانند اعتقاد به معاد و پل صراط و موعود ـ مدعی اند همه ی احکام و سفارش های اسلام از دین زرتشت گرفته شده است.

چند نکته:
یک) در ابتدا باید نشان داد که چه چیزی از زرتشت است، سپس ادعا کرد این امور در اسلام هم آمده است. در حالی که هیچ چیز را نمی توان اثبات کرد که از زرتشت باشد. تنها ادعا کتاب گات هاست و در جای خود گفتیم که اولاً، از کتابی پنجاه صفحه ای نمی توان این همه احکام و معارف را استخراج کرد و ثانیاً، انتساب این کتاب به زرتشت قابل اثبات نیست.

دو) اگر این ادعا را بپذیریم که اسلام همه چیزش برگرفته از دین زرتشتی است، بدین معناست که اسلام همان زرتشتی است. پس چرا این مدعیان، مسلمان نمی شوند؟ چرا دائم احکام و قوانین اسلام را زیر سؤال می برند؟
برخی دیگر می گویند: علاوه بر دین زرتشت، از ادیان دیگر نیز گرفته شده دلیلش شباهت های برخی احکام و داستان های اسلامی با احکام و داستان های مطرح در دیگر ادیان است.
باید توجه داشت که ادیان الهی در راستای هم هستند. هر کدام دین قبلی را تکمیل تر کرده نه اینکه دین قبلی را به طور کلی با همه ی افکار و احکامش نسخ کرده و کنار گذاشته باشد. لذا مشترکاتی میان آنها وجود دارد. اسلام هم ادعا نکرده که تمام احکامش جدیدند. بسیاری از احکام اسلام مثل احکام خرید و فروش و احکام حج و... قبل از اسلام بوده و اسلام آنها را پذیرفته است و این عیب نیست. هر رئیس جمهوری که می آید و حتی وقتی رژیمی عوض می شود چنین نیست که همه ی قوانین قبلی کنار گذاشته شود.
اگر اسلام خط بطلان روی همه ی آموزه های ادیان دیگر می کشید و هیچ رفتار فردی و اجتماعی مردمان پیشین را نمی پذیرفت، این پرسش جدی مطرح می شد که: آیا واقعاً در میان این همه ادیان الهی حرف خوب پیدا نمی شد؟ آیا انسان ها پس از تجربه های چند هزار ساله، هیچ رفتار فردی و اجتماعی قابل قبولی نداشتند که اسلام هیچ کدام را نپذیرفت؟
در مورد حکایت های تاریخی اسلامی، که مشابه آنها در دیگر ادیان وجود دارد، پیامبر(ص) و ائمه(ع) ادعا نکرده اند ما نخستین کسانی هستیم که از این امور خبر شده ایم. اساساً وقتی قضیه ای تاریخی واقعیت داشته باشد، از کانال های مختلف ممکن است به نسل های بعد برسد. اینکه می بینیم شبیه این قضایا در منابع ادیان دیگر نیز وجود دارد نشانه ی حقیقت داشتن این حکایت هاست و الا مورد انتقاد قرار می گرفتیم که چطور ممکن است هیچ خبری از این وقایع نباشد اما بعد از صدها یا هزارها سال یک باره اسلام از آنها سخن گوید؟!
بله، ما معتقدیم در زمان های پیش از اسلام به دلیل کمبود نوشت افزار و ابتدایی تر بودن آنها، عمده ی قضایا به صورت شفاهی رسید و در نتیجه برخی فراموش شد و در بخشی دیگر با تحریف فراوان به نسل های بعد رسید.

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل