سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طولانی ترین سفر، سفر کسی است که در جستجوی برادری صالح است [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :97
بازدید دیروز :549
کل بازدید :3067060
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/16
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

8777760*جناب فیلیس در شهری زندگی می کند که زرتشتیان در آنجا سکونت دارند. او روش های زرتشتیان برای جذب مسلمانان را اینگونه در اختیارم گذارد:

محبت و مظلوم نمایی ـ بعضی جوانان نمی دانند که وقتی عده ای در اقلیت بودند نمی توانند رفتارهای تند داشته باشند. آنان ناچارند در کارهایشان صادق باشند. بی صداقتی برای آنان مشکلاتی بسیار بیشتر از ما به وجود می آورد.

نژادپرستی ـ ابزار دیگر آنها بد گفتن از عرب ها و برتر نشان دادن نژاد ایرانی است تا غیر مستقیم پیشوایان اسلام را بکوبند. در حالی که ما برای تشخیص حق از باطل باید به سخن طرف مقابل بنگریم نه به نژاد او؛ خواه عرب باشد یا ایرانی؛ سفید باشد یا سیاه. به صرف اینکه پیامبر زرتشتی ها ایرانی بوده، دلیل حقانیت دین نیست. اگر ایرانی بودن ملاک است، پیامبران ایرانی دیگر مانند دانیال داریم که یهودی بودند. چرا یهودی نشویم؟

استفاده از ناآگاهی جوانان از مسائل تاریخی و اعتقادی ـ به نظر من علت اصلی گرایش بعضی به دین زرتشتی، ناآشنایی با تاریخ و اسلام و زرتشتی است. مثلاً یکی از ادعاها این است که قرآن را سلمان فارسی ـ که یک زرتشتی زاده بود ـ به پیامبر اسلام یاد داد و قرآن همان اعتقادات زرتشتی هاست.
جوان ناآگاه از آنها نمی پرسد: طبق چه مدرک تاریخی چنین ادعایی را مطرح می کنید؟ اگر قرآن همان اعتقادات زرتشتی هاست چرا به قرآن اعتقاد ندارید؟ سلمان ده، دوازده سال بعد از بعثت، در مدینه به پیامبر ملحق شد و اسلام آورد. او چگونه آیه هایی را که پیش از آن زمان در مکه نازل و اعلام شده بود به پیامبر یاد داد؟ و...
به هرحال، یک علت اساسی جذب برخی جوانان به زرتشتیان این است که ما آگاهی های لازم را به آنها نداده ایم. آبادی می خانه زویرانی ماست.

تحریف تاریخ ـ بسیاری از افتخارات گذشته را به نام خودشان تمام می کنند. مثلاً کورش یکی از شخصیت های مهم تاریخی است. زرتشتی ها آنقدر «کورش کورش» می کنند که گویی او زرتشتی بوده در حالی که دلیلی برای زرتشتی بودن او نداریم. یا هرجا نقش فروهر حک باشد آن مکان و پدیدآورنده ی آن را به خودشان منتسب می کنند.

استفاده از ابزار سیاسی ـ با توجه به اینکه نظام ایران، جمهوری اسلامی است برخی زرتشتیان بیشتر سراغ کسانی می روند که با نظام ایران مشکل دارند و از طرف دیگر ممکن است بعضی جوانان هم خیال کنند حال که با جمهوری اسلامی مشکل دارند پس با اسلام نمی توانند کنار بیایند. در حالی که این پندار غلط است. یک شخص هم می تواند مسلمان واقعی باشد و هم جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد. آنچه در قیامت اهمیت دارد این است که ما در موضع گیری های سیاسی خود دلیل داشته باشیم و گرفتار هوای نفس نباشیم.
برخی جوانان که به زرتشتیان متمایل می شوند، از نزدیک با زندگی روزمره ی آنان آشنایی ندارند. این قشر از مسلمانان، بیشتر بر اساس احساساتشان به آنها تمایل پیدا می کنند تا منطق. لذا اگر روزی زرتشتی شوند و به آنها نزدیک شوند دوباره به آغوش اسلام باز می گردند؛ زیرا نقش دین در زندگی زرتشتیان بسیار کم رنگ است. اساساً این دین فاقد توانایی های لازم برای حضور در همه ی عرصه های زندگی است. آتشگاه ها در منطقه ای که من در آن زندگی می کنم، فقط مکان های تاریخی هستند.

لینک مرتبط:
هیچستان


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل