افشین:
*قضیه ی نزول قرآن اینطوره که سلمان فارسی وقتی به ظاهر مسلمان شد هروقت محمدو تنها در جای خلوت می دید یه چیزی مثل قیف دست می گرفت و پشت اون آیات قرآنو می خوند و محمد خیال می کرد داره بهش وحی می شه. در واقع قرآن همان اعتقادات زرتشتیانه. امیدوارم درپست جداگانه توضیح بدید. ادامه مطلب...
*از جهات گوناگون، معجزه بودن قرآن را می توان نشان داد. در اینجا به ذکر چند مورد بسنده می کنیم:
یک) ناتوانی بشر در آوردن مانند آن. اگر قرآن ساخته انسان است، باید دیگران نیز بتوانند مانند آن را بگویند در حالی که هیچکس نمی تواند مشابه قرآن را بیاورد. در عصر پیامبر ادامه مطلب...
*برخی منتقدان قرآن را کتابی دعوت کننده به خشونت معرفی می کنند. دوستمان آیت، کسانی را که از نظر قرآن به جهنم می روند معرفی کرده است. از مجموع این آیات بر می آید که قرآن در پی برقراری آرامش و امنیت در جامعه است. نه خشونت.
1ـ ترک کنندگان اطعام به مساکین و فقرا. (مدثر، آیه 44)
2ـ ظالمان و ستمگران. (آل عمران، آیه 151) (نساء، آیه 168) و...
3ـ کسانی که زکات نمی دهند. ادامه مطلب...
*بیدارگر
چند سال است که بشر توانسته زیر دریا برود و به تاریک بودن زیر دریاهای عمیق پی ببرد؟
لطفاً این آیه را بنگرید: (تاریکی زیر دریا در قرآن!!!)
أَوْ کَظُلُماتٍ فی بَحْرٍ لُجِّیٍّ یَغْشاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحابٌ ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ إِذا أَخْرَجَ یَدَهُ ادامه مطلب...
با اینکه بارها گفته ام از آوردن نوشته های طولانی معذورم، باز دوستمان سپنتا نوشته ای طولانی فرستاده و توقع داشته همه ی آن در وبلاگ بیاید. خلاصه ی نوشته ی او این است که پیامبر اسلام(ص) سخنانی را به خدا نسبت می دهد که در قرآن نیست. حال آنکه همه ی سخنان خدا در قرآن است. پس از مرور در قسمت اصلی نوشته ی سپنتا، پاسخی کوتاه ادامه مطلب...
*یکی از ویژگی های قرآن کریم فراوانی بار معنایی آن است. به عنوان نمونه می توان برای اماکن گوناگون، آیه یا آیه هایی از قرآن را برگزید و به صورت تابلو نصب کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمود طباطبایی نژاد آیه های فراوان از قرآن را برای مکان های گوناگون برگزیده است. اماکن و آیه ها بسیار بیش از آن است که در اینجا می آید و تنها تعدادی از آیات را به عنوان نمونه از ایشان گرفتم. ادامه مطلب...
*اعجاز قرآن را از جنبه های گوناگون می توان نشان داد اما همه ی جنبه های آن، برای همگان قابل درک نیست. در اینجا نمونه ای از اعجاز قرآن را که پرمعنا بودن آن را نشان می دهد، بیان می کنیم:
در کتاب «فرهنگ قرآن»، تألیف آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از محققان، معارف و اطلاعاتی که از آیه های قرآن به دست می آید گرد آمده. ذیل واژه هایی چون «انفاق»، «اهل کتاب»، ادامه مطلب...
*یکی از ایرادات که به ما گرفته می شود این است که در قرآن آمده: جزیه را با خفت و خواری از اهل کتاب بگیرید.سوره توبه، آیه 29:
قاتِلُوا الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لا بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ لا یُحَرِّمُونَ ما حَرَّمَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ لا یَدِینُونَ دِینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ حَتَّى یُعْطُوا الْجِزْیَةَ عَنْ یَدٍ وَ هُمْ صاغِرُون ادامه مطلب...
دوست گرامی سروش در کامنت خود ذیل پستی، دیدگاه یکی از مفسران در مورد تحریف قرآن را آورده است. ابتدا سخن سروش را میخوانیم و بعد پاسخ آن.
سروش:
تفسیر صافی یکی از بزرگترین کتب تفسیر نزد شیعه می باشد. فیض کاشانی ... مقدمه ششم کتابش را برای اثبات تحریف ادامه مطلب...
*دلایل متعدد برای عدم تحریف در قرآن می توان ارائه کرد؛ از جمله:
یک ـ قرآنهای فراوان از عصرهای مختلف در موزه ها نگهداری می شود. اگر این قرآنها را که حتی بعضی از آنها به عصر ائمه(ع) باز می گردد، با قرآن امروزی مقایسه کنیم، می بینیم همانند هستند.
دو ـ پیرمردی روستایی، بی سواد، باتقوا و کم حافظه به نام کربلایی کاظم بود که قرآن را به صورت اعجازآمیز حفظ شد. ادامه مطلب...